2009-07-22, 17:00
Medlem
Riktigt irriterande, jag kom ihåg att jag käkade detta för några år sedan på Vedholms Fisk:

Cognacs flamberad ananas med hasselnötter och vaniljglass.

Undrar vad processen heter, vet att den har ett namn men kommer inte för mitt liv på vad den heter, har haft den på tungan i säkert 2 veckor nu riktigt störande.
Citera
2009-07-22, 17:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
Riktigt irriterande, jag kom ihåg att jag käkade detta för några år sedan på Vedholms Fisk:

Cognacs flamberad ananas med hasselnötter och vaniljglass.

Undrar vad processen heter, vet att den har ett namn men kommer inte för mitt liv på vad den heter, har haft den på tungan i säkert 2 veckor nu riktigt störande.
Vilken process förutom flambering syftar du på?

~Paul~
Citera
2009-07-22, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vilken process förutom flambering syftar du på?

~Paul~
Ja, tyckte också det var en konstig fråga, fast vågade inte säga nåt ifall mitt huvud bara rört ihop saker och ting efter 25 timmars jobb :I
Citera
2009-07-23, 20:50
Medlem
ok sorry va trött när jag skrev frågan, rätten i sig har jag för mig heter något speciellt, typ något franskt... någon som har nån aning?
Citera
2009-07-23, 21:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
ok sorry va trött när jag skrev frågan, rätten i sig har jag för mig heter något speciellt, typ något franskt... någon som har nån aning?
Hm, svårt. Det enda jag kommer på som är franskt och innehåller dessa ingredienser är "Coupe Glacée ā l'Ananas.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in