2009-07-22, 14:02
Medlem
Jag har tänkt lägga en beställning på gymvaruhuset, men jag behöver även protein. Proteinet är whey-80 som brukar inhandlas på gymgrossisten. Men tänkte bara kolla om det är någon skillnad mellan GG whey-80 och gymvaruhusets Isolate Fx alt. Pro-Fx/whey-Fx? Slipper ju den extra fraktkostnaden för GG då.

Så vilket protein är att föredra? GG eller gymvaruhusets?

Mvh
Citera
2009-07-22, 14:06
Medlem
SiSeniors avatar
Det ser du väl att det skiljer sig åt på de borda innehållsförteckningarna(?)

Använda denna tråden i fortsättningen: https://www.flashback.org/showthread.php?t=716937
Citera
2009-07-22, 14:12
Bannlyst
Mindre mängd mjölksocker (laktos) i isolate.
Citera
2009-07-22, 14:44
Medlem
Dreass avatar
Gymvaruhusets smakar bättre, innehåller mindre fett och säljs inte av GG, tre saker som talar för att beställa ifrån GV.
Citera
2009-07-22, 15:45
Medlem
aegs avatar
Smaken på GVs är lite halvkass samt att den skummar något fruktansvärt. GGs är god och skummar knappt märkbart.
Citera
2009-07-22, 15:58
Medlem
aazes avatar
Kan fler berätta vad ni tycker om smaken på dessa respektive proteintillskott?

Båda är ju sjukt billiga, precis som whey80, men det vore ju trevligt med något som inte smakar plast.
Citera
2009-07-22, 15:59
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaze

Båda är ju sjukt billiga, precis som whey80, men det vore ju trevligt med något som inte smakar plast.
Allt beror på vad du jämför med. Whey 80 och Whey FX smakar helt okej men röv om du jämför med t ex eiselts, optimum, twinlab och wnt men då kostar det skjortan och de e ju samma grejer i alla produkter (mer eller mindre)
Citera
2009-07-22, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Allt beror på vad du jämför med. Whey 80 och Whey FX smakar helt okej men röv om du jämför med t ex eiselts, optimum, twinlab och wnt men då kostar det skjortan och de e ju samma grejer i alla produkter (mer eller mindre)

Tycker fx smakar bra mycket bättre än wnt och twinlab. Allt är relativt. Det går inte att sätta en definitiv smakrecension, då alla upplever smaker olika.
Citera
2009-07-22, 16:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaze

GGs smakar bättre imo. Men smaken är som baken! Inte bäst att testa och se vad du själv tycker?
Senast redigerad av SiSenior 2009-07-22 kl. 16:06.
Citera
2009-07-22, 16:07
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan-jolle
Tycker fx smakar bra mycket bättre än wnt och twinlab. Allt är relativt. Det går inte att sätta en definitiv smakrecension, då alla upplever smaker olika.
Alla kvalitetsprotein smakar godare (jag säger inte att de är bättre) men de smakar bättre. Har du smakat eiselts double pro t ex?

My god...
Citera
2009-07-22, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Alla kvalitetsprotein smakar godare (jag säger inte att de är bättre) men de smakar bättre. Har du smakat eiselts double pro t ex?

My god...

Ja, det har jag. Jag föredrar slow fx (rent smakmässigt). Sen tycker jag det är fel att säga "kvalitetsprotein". Det är väl ändå innehållet som är det väsentliga? Vem slurpar både whey och kasein i kulinariskt syfte?
Citera
2009-07-22, 16:17
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan-jolle
Ja, det har jag. Jag föredrar slow fx (rent smakmässigt). Sen tycker jag det är fel att säga "kvalitetsprotein". Det är väl ändå innehållet som är det väsentliga? Vem slurpar både whey och kasein i kulinariskt syfte?
Jag anser t ex whey 100 vara ett mer kvalitets protein än whey 80 och samma gäller eiselt framför deras billigare variant FX.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in