2009-07-22, 13:32
Medlem
empezars avatar
När jag kör min MBP i OS X så har jag stängt av det extra grafikkortet, och datorn är således ganska kylig då. Men när jag bootar upp i Windows blir datorn stekhet även om den står idle. Finns det något sätt att stänga av det extra grafikkortet i MBP i Windows? Jag har kollat runt i NVIDIA-inställningarna men hittar inget. Jag har dock hört talas om att det ska gå att flippa av "on-the-fly" i Windows? Hur?
Citera
2009-07-22, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empezar
När jag kör min MBP i OS X så har jag stängt av det extra grafikkortet, och datorn är således ganska kylig då. Men när jag bootar upp i Windows blir datorn stekhet även om den står idle. Finns det något sätt att stänga av det extra grafikkortet i MBP i Windows? Jag har kollat runt i NVIDIA-inställningarna men hittar inget. Jag har dock hört talas om att det ska gå att flippa av "on-the-fly" i Windows? Hur?
Kör du Vista eller XP? Anar ett litet mönster att Vista ställer till problem på Macarna. Har en inne just nu som fungerar perfekt, i OSX, men i Vista så ballar den ur helt..
Citera
2009-07-22, 17:33
Medlem
empezars avatar
Så problemet är alltså inte med att det extra grafikkortet är igång, utan att hårddisken krånglar i Vista? Eller var det temperatursensorerna som krånglade, så att fläktarna inte kyler rätt?

Jag får väl ringa AppleCare och se vad de säger. Det är omständligt att lämna in en Mac här i Umeå. Senast jag gjorde det var jag utan dator i en månad, för ett ynka hårddiskbyte (iMac).
Citera
2009-07-22, 17:45
Medlem
smurfehs avatar
Kan ju prova reseta SMC bara för sakens skull, har gjort mirakel tidigare.
Citera
2009-07-22, 18:27
Moderator
^Eazs avatar
Mac Vs PC inlägg raderade... Fler av den typen resulterar i direkt tillsägelse.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in