2010-04-03, 11:26
Medlem
JohnMiltons avatar
Det kom en ambulans farande därifrån med sirener och eld i baken, varför den stressen om personen garanterat dog?
Citera
2010-04-03, 13:35
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Det kom en ambulans farande därifrån med sirener och eld i baken, varför den stressen om personen garanterat dog?
Lite svårt att veta på förhand om personen dör eller inte som du säkert förstår.
80% av alla hoppare (t-banan) överlever.
Citera
2010-04-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Lite svårt att veta på förhand om personen dör eller inte som du säkert förstår.

Var hittar man den siffran? Tycker att den känns lite hög? Trodde mer att det lutade åt 50/50...
Citera
2010-04-03, 16:02
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Ja, det har jag också hört. Det jag undrade över var hur någon i tråden så säkert kunde säga att den blev ihjälkörd
Eller det kanske bara var bildligt talat.
Citera
2010-04-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Ja, man kan ju sektionera upp rätt snabbt nu när frånskiljarna längsmed spåren är fjärrstyrda.
Aha, slår man ifrån Fortums inkommande 30kV till hela slingan då eller?

Precis, det är så jag ahr förstått det. Man drar ur båda "matarna" för den sektionen.
Citera
2010-04-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, det har jag också hört. Det jag undrade över var hur någon i tråden så säkert kunde säga att den blev ihjälkörd
Eller det kanske bara var bildligt talat.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...en_4517759.svd

Därifrån tog jag att personen dog.

Men rent generellt kan man säga att om stoppet tar kort tid (vilket det gjorde nu) så är personen död. Annars tar stoppet längre tid, då man måste vara mycket mer försiktig
Citera
2010-04-04, 17:18
Medlem
Citat:

Det var flera ambulanser som larmades till tunnelbanestationen i inledningsskedet, det fordon du såg fick antagligen ett nytt prio 1 larm någon annan stans därav att man lämnade platsen med blåljus och siren.
Citera
2010-04-04, 23:09
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Nu har det kommit upp en grupp som stödjer dom stackars lokförarna!
http://www.facebook.com/group.php?gid=105648422798928
Gruppen verkar vara borttagen?
Citera
2010-04-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamed
Jag har hört att bommarna var nere. Känns inte som någon olyckshändelse då...

Det var inte vid ngn övergång!! han hoppade framför tåget nära fotbollsplanen lr vad det är som ligger där. Var vid avfarten där vägen delars sig mot Tjörn, Orust och till Stenungsund (får rätt mig om jag har fel) Körde förbi där för några veckor sen och såg massa poliser, ambulanser och ett tåg som stod stilla. Tänkte först när jag såg tåget att det är ju så jävla typiskt västtrafik detta, sen såg jag personer gå på spåret och poliser runt omkring =/. Blev rätt paff sen när jag förstod att det kanske vart ngn som hade tagit sitt liv
Citera
2010-04-05, 00:42
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Tycker jag låter väldigt mycket? Brukar inte fråga detta - men har du källa på det?
Ingen källa förrutom det som han sa så jag kan mycket väl ha fel.
Dock verkade varenda en på platsen han var stationerad på känna någon som kört på någon/några. Vet för ett tag sen att de intervjuade en kvinna på radion och hon hade klippt 3 stycken. Tydligen så hade dem beredskap så ifall ett självmord sker blir du avlöst vid nästa station oavsett du befinner dig.
Citera
2010-04-05, 00:49
Medlem
Jonkarns avatar
Ganska orelevant men hans flickvän var med på listan till Nivå ikväll, känns lite tidigt att gå ut efter att ens pojkvän har gjort självmord imo.
Citera
2010-04-05, 01:02
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonkarn
Ganska orelevant men hans flickvän var med på listan till Nivå ikväll, känns lite tidigt att gå ut efter att ens pojkvän har gjort självmord imo.
1. Man gör inte självmord. Man begår självmord eller tar sitt liv.

2. Visst kan det verka tidigt, men det kan ju också vara så att hon blivit övertalad av sin omgivning att hänga med ut för att få tänka på annat ett litet tag också.

Lätt att döma utan att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in