2023-07-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Tyvärr!
Det var det som stod i en Facebookgrupp, men om det var en kvinna vet jag ju inte.
En person ska ha gått på spåret vid 11:30 och sedan slängt sig framför det snabba Västeråståget.

i vilken facebool grupp stod det?
.
Citera
2023-07-05, 21:58
Moderator
Parongatans avatar
Ett självmord framför tåget i Skogome nära Tuve i Göteborg 07.41 imorse.

Jag tror att olyckan ägde rum i höjd med industriområdet nära Aröds Bilbesiktning, med tanke på trådskaparens fysiska förankring i området. Alltså en bit längre norrut om Minelundsvägen.

Saxar ihop tråden i en lokal Facebookgrupp och klistrar in det Räddningstjänsten i Storgöteborg skrev på sin larmlista.

Facebooktråden (jag sorterade bort allt sedvanligt tjafs och ointressanta och irrelevanta inlägg).

Citat:
Någon som vet vad som hänt i Skogome/Tuve vid järnvägen i morse? 🥺

Citat:
Pratade med polisen och det enda de kunde säga var att det skett en olycka på spåret. Kommer säkert mer info om det.

Citat:
Men vi undrade vad som hänt. Eftersom det inget stod någonstans förutsatte vi att någon försökt ta sitt liv. Då är det bara otroligt sorgligt och det är vad det är. Men om det är något annat vill vi gärna veta vad som hänt. Efter bussolyckan är vi kanske ännu mer på vår vakt. Tänk vilken händelse men att det gick så väl som det ändå gjorde.

Räddningstjänsten Storgöteborgs larmlista:

Citat:
2023-07-05 07:41 Göteborg Järnväg - påkörd person Ovan jord
Citera
2023-07-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Ett självmord framför tåget i Skogome nära Tuve i Göteborg 07.41 imorse.

Jag tror att olyckan ägde rum i höjd med industriområdet nära Aröds Bilbesiktning, med tanke på trådskaparens fysiska förankring i området. Alltså en bit längre norrut om Minelundsvägen.

Saxar ihop tråden i en lokal Facebookgrupp och klistrar in det Räddningstjänsten i Storgöteborg skrev på sin larmlista.

Facebooktråden (jag sorterade bort allt sedvanligt tjafs och ointressanta och irrelevanta inlägg).

Räddningstjänsten Storgöteborgs larmlista:
Jag såg att tåget stod strax norr om järnvägsövergången på Finlandsvägen. Det var massor av blåljus parkerade runt pendeltåget.

På kvällen var det nog dags igen, tågen mellan Stenungsund och Göteborg var inställda med oklar orsak. Det är ju inte ovanligt att fler inspireras när sådant här sker, det är ju en av huvudorsakerna till att det inte skrivs om självmord i pressen.
Citera
2023-07-07, 01:32
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag såg att tåget stod strax norr om järnvägsövergången på Finlandsvägen. Det var massor av blåljus parkerade runt pendeltåget.

På kvällen var det nog dags igen, tågen mellan Stenungsund och Göteborg var inställda med oklar orsak. Det är ju inte ovanligt att fler inspireras när sådant här sker, det är ju en av huvudorsakerna till att det inte skrivs om självmord i pressen.

Tack.

Ja, då är det ungefär där jag anade.

Har du koll på var kvällens olycka ägde rum också?

Blåljusmänniskor berättar att det är en klar och tydlig ökning av suicidlarm de får åka på. Alla "lyckas" inte. Men det är var och varannan kväll att de får åka till broar och järnvägar för att hantera självmordslarmen - fullbordade som försöken (eller hoten).
Citera
2023-07-07, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Tack.

Ja, då är det ungefär där jag anade.

Har du koll på var kvällens olycka ägde rum också?

Blåljusmänniskor berättar att det är en klar och tydlig ökning av suicidlarm de får åka på. Alla "lyckas" inte. Men det är var och varannan kväll att de får åka till broar och järnvägar för att hantera självmordslarmen - fullbordade som försöken (eller hoten).
Såg inget tåg på kvällen, men jag följde å andra sidan inte spåret hela vägen mellan Stenungsund och Göteborg heller.
Citera
2023-07-07, 14:37
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Såg inget tåg på kvällen, men jag följde å andra sidan inte spåret hela vägen mellan Stenungsund och Göteborg heller.

Det kan ha varit precis var som helst mellan Stenungsund och Göteborg alltså.
Citera
2023-07-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norraby
Tydligen en lärare
M@rcus?
Citera
2023-07-17, 07:57
Medlem
Här är dödsannonsen på kvinnan som ställde sig framför tåget i Tranås 29 juni:

https://api.memoriz.se/system/funera...png?1688500099

Finns även på Tranås-tidning. https://www.tranastidning.se/dods-och-minnesannonser
Kvinna född 1995 (E.W)

Sambon visste vem hon var och sambons mamma bor precis bredvid där det hände och var hemma då. Hon hade hört tåget tuta och sedan tvärnita. När brandkår/räddningstjänst dök upp så gick hon upp till järnvägen och kollade och såg brandmännen lägga ut filtar på två olika ställen. Från under ena filten syntes en arm hade hon sagt.
Vad jag hört så blev kvinnan utsläppt från psyk bara några dagar innan hon ställde sig på spåret och har tydligen försökt ta sitt liv tidigare också.
Väldigt tragiskt. Hon såg ut att vara en helt vanlig tjej när man ser bilder på henne.
Citera
2023-07-18, 16:04
Moderator
Parongatans avatar
Antagligen ett fatalt hopp alldeles nyss i Katrineholm. Tågtrafiken mellan Stockholm och Göteborg ligger nere just nu.

GP skriver:

Citat:
Det är stopp i tågtrafiken på Västra stambanan sedan en olycka vid Katrineholm. Olyckan inträffade strax efter klockan 14. Det är i nuläget oklart när trafiken kan återupptas.
Citera
2023-07-22, 23:38
Medlem
Liljeholmens tunnelbanestation utrymd. Räddningsinsats. (2023-07-22)

Vid 23-tiden blev tunnelbanetåget jag satt på utrymt vid Liljeholmen. Vi satt alla säkert 20-25 min innan vi blev utsläppta. Det var fullt med poliser och räddningspersonal. Såg en tjej som grät. Ryktades på tåget att någon hoppat/blivit knuffat ner på spåret och var allvarligt skadad/död.

Någon som vet mer om vad som hände?
Citera
2023-07-22, 23:43
Medlem
https://sl.se/reseplanering/trafikla...category=Metro
Citera
2023-07-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Ingen vet nog mer än dig, vart e källan?

Annars kan du testa i ”jag såg en polis”

SL har info om olycka vid Liljeholmens tunnelbana. Tåg från Telefonplan till T-centralen inställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in