2021-12-23, 13:42
Medlem
GabrielKnights avatar
Citat Aftonbladet:

"Man död i tågolycka
En man i 20-årsåldern har bekräftats död efter tågolyckan som inträffade i Grums på torsdagsmorgonen.
Polisen utreder händelsen utan misstanke om brott.
– Det verkar handla om en ren olycka, säger Christina Hallin, presstalesperson för polisen i Bergslagen.
Anhöriga är underrättade."
Citera
2021-12-25, 19:42
Medlem
Tågstopp idag mellan Hässleholm och Lund. Relativt kort stopp men fick ändå benämningen ”Olycka”. Väldigt trafikerad sträcka. Någon som vet något?
Citera
2021-12-26, 18:47
Medlem
GabrielKnights avatar
"Olyckshändelse" i dag på eftermiddagen på tunnelbanans gröna linje.
Citera
2021-12-26, 18:52
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielKnight
Vet vi vilken station?
Citera
2021-12-26, 19:06
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielKnight

Alvik idag, en alkis trillar och slår i huvudet inne i tåget. Ingen större grej.
Citera
2021-12-28, 20:44
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Kollar man på SLs hemsida står det just nu: Stopp i trafiken för Pendeltåg linje 40 mellan Uppsala C och Knivsta sedan kl 20:05 på grund av säkerhetsskäl.

Vad har hänt? Om folk springer i spåret brukar det stå" obehöriga i spårområdet", olyckor och självmord rubriceras olycksfall, växelfel är tekniskt fel på banan osv osv. Men säkerhetsskäl? Vad är det?
Citera
2021-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttKiloKapris
Kollar man på SLs hemsida står det just nu: Stopp i trafiken för Pendeltåg linje 40 mellan Uppsala C och Knivsta sedan kl 20:05 på grund av säkerhetsskäl.

Vad har hänt? Om folk springer i spåret brukar det stå" obehöriga i spårområdet", olyckor och självmord rubriceras olycksfall, växelfel är tekniskt fel på banan osv osv. Men säkerhetsskäl? Vad är det?
Det rör sig om en misstänkt olycka. Men i skrivande stund är stoppet hävt och inget var påkört.
Citera
2022-01-03, 21:35
Medlem
11 Årig Flicka I Lycksele, Västerbotten tog sitt liv (2022-01-02)

Har under dagen kommit till min kännedom att det tragiska som inte borde få hända tyvärr har hänt igen.

Det är alltså en 11 årig flicka i den lilla staden Lycksele i Västerbottens inland som under gårdagen enligt uppgift valt att avsluta sitt liv.
Anledningen till detta är än så länge okänt och av respekt för nära och kära postar jag ingen vidare information angående flickan i fråga eller någon i hennes närhet

Vad händer med vårat tragiska samhälle? Att en 11 årig flicka ska behöva må så dåligt så att hon väljer att avsluta sitt liv i sådan ung ålder. Det är bara tragiskt och åter igen tragiskt

Vill som avslut bara skicka en tanke till flickans familj och hoppas att ni alla flashbackare där ute gör detsamma

Ifall inlägget ligger fel så får MOD gärna flytta så det blir rätt
Citera
2022-01-03, 21:43
Bannlyst
Fy fan, obeskrivligt hemskt att barn ska behöva må så. Sannolikt är mobbning på sociala medier/frånvarande päron en ingrediens i denna fruktansvärda kaka.

Tragiskt.
Citera
2022-01-03, 21:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallleery
Har under dagen kommit till min kännedom att det tragiska som inte borde få hända tyvärr har hänt igen.

Det är alltså en 11 årig flicka i den lilla staden Lycksele i Västerbottens inland som under gårdagen enligt uppgift valt att avsluta sitt liv.
Anledningen till detta är än så länge okänt och av respekt för nära och kära postar jag ingen vidare information angående flickan i fråga eller någon i hennes närhet

Vad händer med vårat tragiska samhälle? Att en 11 årig flicka ska behöva må så dåligt så att hon väljer att avsluta sitt liv i sådan ung ålder. Det är bara tragiskt och åter igen tragiskt

Vill som avslut bara skicka en tanke till flickans familj och hoppas att ni alla flashbackare där ute gör detsamma

Ifall inlägget ligger fel så får MOD gärna flytta så det blir rätt
Tragiskt & fruktansvärt onödigt.
När jag själv var 11 så hade jag nog inte ens klarat att ta livet av mig. Farsans bössor var alltid inlåsta.
Citera
2022-01-03, 21:54
Tragiskt att hon behövde må så dåligt alternativ ha ett sådant mod att ta sitt liv men utifrån hennes perspektiv var det det mest humana som kunde hända - då allt liv är lidande.
Hon finns inte mer och kommer mig veterligen aldrig mer att lida. Hur kan ni få själva dödsfallet ur hennes perspektiv till något tragiskt?
Citera
2022-01-03, 22:44
Medlem
TheJackets avatar
Spontant så tänker man ju mobbing eller övergrepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in