2010-02-11, 21:23
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nytt försök: är det någon som vet om A-i N--r, mannen som förolyckades, är Stockholmsprofilen med bandspelare och/eller fotboll som brukar skrika något om fascistpoliser/fascistvakter? Brukar mannen med fotbollen och ölburken skrika eller hattar han bara med bollen? Är det i själva verket två olika Stockholmsprofiler med liknande tema?

Nej, han du tänker på heter något tysk (minns ej vad men youtuba honom så hittar du)
Citera
2010-02-11, 21:38
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Blackeberg är det som ligger absolut mest västerut i Bromma (och därmed längst från stan) och därifrån tar det 26 minuter. Inte ens från Hässelby tar det 40 minuter. Fast du kanske åker Silverpilen?

http://sl.se/ficktid/karta%2Fvinter/Tub.pdf
Citera
2010-02-11, 22:07
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag känner den lilla tjejens kompis. Jag får väl dra till med brasklappen att det naturligtvis inte
är något bevis i sig att hon berättat detta. Men det var hennes berättelse i alla fall.
Tjej som var på perrongen ---> kompis till tjejen ---> snubbe på FB.

Jag tror vi kan dra av vid pass hälften. Om inte mer.
Citera
2010-02-11, 22:43
Medlem
LaRa006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Det är inte alla stationer som har skyddsutrymme, men jag kan inte svara på om den aktuella stationen har det eller inte.

Alla stationer har skyddsutrymme... få av dem är smala så man får kura ihop sig ordentligt...
utomhus så är det mot staketet istället..
Citera
2010-02-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
Nej, han du tänker på heter något tysk (minns ej vad men youtuba honom så hittar du)
Tack koftan och herr lindholm för svaren. Håller med om att fotbollsmannen inte känns lika aggressiv som den jag tänkte på först. I fb-gruppen citerade någon offret "fascistpolis/fascistvakter" och det stämde perfekt in på en ilsken man, påverkad, utrustad med bandspelare och som är utåtagerande. Han är arab/nordafrikan, brukar skrikande kalla folk för "polis" och liknande.

Mannen med fotbollen på plattan är säkert någon annan men är han verkligen tysk? Finns annars en nordafrikan (?) med fotboll på T-centralen.
Citera
2010-02-11, 22:58
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Tack koftan och herr lindholm för svaren. Håller med om att fotbollsmannen inte känns lika aggressiv som den jag tänkte på först. I fb-gruppen citerade någon offret "fascistpolis/fascistvakter" och det stämde perfekt in på en ilsken man, påverkad, utrustad med bandspelare och som är utåtagerande. Han är arab/nordafrikan, brukar skrikande kalla folk för "polis" och liknande.

Mannen med fotbollen på plattan är säkert någon annan men är han verkligen tysk? Finns annars en nordafrikan (?) med fotboll på T-centralen.

Jag syftade på han med munspelet och bandspelaren.
han har en "egen" tråd här på fb: https://www.flashback.org/t597715
Om ngn orkar läsa igenom tråden vore det trevligt (jag gör det inte) kan tänka mig att det kanske även finns ngt om den avlidne på t-centralen där i
Citera
2010-02-11, 22:59
Medlem
leg0s avatar
En bekant till mig (mer än så vill jag inte identifiera henne) stod max 10 meter ifrån händelsen. Jag ska se om jag kan få ut lite mer detaljerad information om exakt vad som hände och om det stämmer att det endast var en UNG tjej som försökte hjälpa offret.

Jag återkommer...
Citera
2010-02-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leg0
En bekant till mig (mer än så vill jag inte identifiera henne) stod max 10 meter ifrån händelsen. Jag ska se om jag kan få ut lite mer detaljerad information om exakt vad som hände och om det stämmer att det endast var en UNG tjej som försökte hjälpa offret.

Jag återkommer...

fråga vilken linje det var, jag vet att det var röda linjen, men vilket håll?
Mot Ropsten, Mörby eller Fruängen, Norsborg?
Eftersom jag var på T-centralen idag och såg små röda fläckar på spåret och väggen, vill veta om det var exakt där han blev påkörd.
Citera
2010-02-11, 23:22
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Tjej som var på perrongen ---> kompis till tjejen ---> snubbe på FB.

Jag tror vi kan dra av vid pass hälften. Om inte mer.

Du får självklart dra av hur mycket du vill. Jag bara återberättar vad hon har sagt.
Det är valfritt att tro på det eller inte. Med vad jag vet om människor i vår huvudstad
så tvekar jag inte att tro på henne. Snarare tvärt om.

Vad får du kvar när du dragit av hälften och lite till då?
Citera
2010-02-11, 23:22
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAwsome
fråga vilken linje det var, jag vet att det var röda linjen, men vilket håll?
Mot Ropsten, Mörby eller Fruängen, Norsborg?
Eftersom jag var på T-centralen idag och såg små röda fläckar på spåret och väggen, vill veta om det var exakt där han blev påkörd.

Tror det var Norsborgtåget
Citera
2010-02-11, 23:45
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Den enda som försökte hjälpa mannen upp igen var en liten tjej i 15-årsåldern. Detta var innan tåget kom. Enligt henne verkade mannen full. Ingen vuxen person reagerade och hjälpte till. INGEN. Inte förrän tåget rullade in på stationen och det började skrikas. Men då var det liksom försent att sluta läsa DN och skita i vad som händer runt omkring sig.

Så tjejen som försökte dra upp mannen fick se honom rulla mellan tåget och perrongen tills han i princip gick av på mitten. Beskrivningen innehöll fler detaljer som passar bättre på MGB är här, men jag kan säga att det inte är något jag någonsin skulle vilja se i verkligheten.

Citat:
Du får självklart dra av hur mycket du vill. Jag bara återberättar vad hon har sagt.
Det är valfritt att tro på det eller inte. Med vad jag vet om människor i vår huvudstad
så tvekar jag inte att tro på henne. Snarare tvärt om.

Vad får du kvar när du dragit av hälften och lite till då?
Som sagt, återberättat i tredje hand. Klart man tar det med en nypa salt.
Citera
2010-02-11, 23:47
Medlem
Tjejen har berättat om händelsen för mig. Känner henne. Ingen annan försökte hjälpa till, folk stod bara o glodde som idioter. Hon försökte ända tills tåger var 5 meter bort, då backade hon för att slippa bli skadad själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in