2021-04-26, 16:29
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fy fan. Märkligt att corren skriver om det, självmord brukar det vara tyst om i media.
Min chef på jobbet var tydligen enda vittnet utöver personal på tåget. Imorse när han dök upp på jobbet berättade han att han fick bevittna det hemska. Killen i fråga ska tydligen bara ha suttit lugnt och fipplat med mobilen på perrongen, och när tåget kommer springer han ut på rälsen och sträcker ut armarna i luften... Stackars alla inblandade.
Citera
2021-04-26, 16:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Min chef på jobbet var tydligen enda vittnet utöver personal på tåget. Imorse när han dök upp på jobbet berättade han att han fick bevittna det hemska. Killen i fråga ska tydligen bara ha suttit lugnt och fipplat med mobilen på perrongen, och när tåget kommer springer han ut på rälsen och sträcker ut armarna i luften... Stackars alla inblandade.
En ung kille låter det som?
Citera
2021-04-26, 18:39
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
En ung kille låter det som?
Tror inte han var jätteung. Men glömde faktiskt att fråga det. Det var i alla fall inget som påpekades.
Senast redigerad av desertways 2021-04-26 kl. 18:41.
Citera
2021-04-26, 18:55
Medlem
Citat:

Så hemskt. Det är så tragiskt när någon tar sitt liv.Jag bor i linköping och varit på linghem station flera gånger. Hoppas han finner fred nu.
Citera
2021-04-26, 19:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Tror inte han var jätteung. Men glömde faktiskt att fråga det. Det var i alla fall inget som påpekades.
Vet du vem det var?
Citera
2021-04-26, 19:29
Medlem
Citat:
Person påkörd klockan 06 på morgonen i Linghem utanför Linköping. Avled.
Polisen misstänker inget brott.

Någon som vet mer?

Ser att trafiken började köra vid 09:25. Ovanligt att det tar mer än 2 timmar... måste ha varit en otrevlig träff..
Citera
2021-04-26, 19:38
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obehorig
Ser att trafiken började köra vid 09:25. Ovanligt att det tar mer än 2 timmar... måste ha varit en otrevlig träff..
Är nog normalt om jag får gissa.
Citera
2021-04-26, 20:23
Medlem
Citat:
Är nog normalt om jag får gissa.

Jag gissade inte. Normalt är 2 timmar för olycka.
Citera
2021-04-26, 20:44
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
Vet du vem det var?
Inte en aning. Min chef hade aldrig sett personen innan, och han reser ändå med tåg därifrån de flesta av årets dagar. Vad han hade hört så var det tydligen väldigt vanligt att folk hoppar framför tåget på ett ställe i krokarna. Dock inte exakt vid stationen.
Citera
2021-04-26, 20:46
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obehorig
Jag gissade inte. Normalt är 2 timmar för olycka.
Det stämmer att det blev en väldigt otrevlig syn vad jag fick höra. Så förvånar mig inte att det tog tid.
Citera
2021-04-26, 21:02
Medlem
Citat:
Det stämmer att det blev en väldigt otrevlig syn vad jag fick höra. Så förvånar mig inte att det tog tid.

Usch! Från början var prognosen till 08:00. Tragisk händelse, stackars alla inblandade
Citera
2021-04-27, 13:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Inte en aning. Min chef hade aldrig sett personen innan, och han reser ändå med tåg därifrån de flesta av årets dagar. Vad han hade hört så var det tydligen väldigt vanligt att folk hoppar framför tåget på ett ställe i krokarna. Dock inte exakt vid stationen.
I Linköping så är det nedanför barhäll självmordskandidaterna hoppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in