2019-06-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielKnight
En person hamnade under tunnelbanan gå Röda linjen vid Vårby gård i dag vid 10:00-tiden

Ja han blev köttfärs...satt fast under första vagnens boggie.
Citera
2019-06-05, 09:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Någon djuping blev påkörd på en övergång på Norrköping C idag vid 07:00 tiden. Sannolikt övergången vid plattformarna.

Polisen efterlyser detaljer kring vad som hände!

Såg inte lokföraren det? Eller har personen kastat sig in under mitten av tåget när det passersde?
Citera
2019-06-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Någon djuping blev påkörd på en övergång på Norrköping C idag vid 07:00 tiden. Sannolikt övergången vid plattformarna.

Polisen efterlyser detaljer kring vad som hände!

Såg inte lokföraren det? Eller har personen kastat sig in under mitten av tåget när det passersde?

En lokförare hinner inte alltid se om de kör på någon/något. Det är oftast ”tillbud” först eller misstänkt olycka (person) innan man kan konstatera att det är en personpåkörning. Detta varade 3 timmar och prognosen drog över 1 timma. Det är ovanligt, något ovanligt kan ha skett.
Citera
2019-06-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obehorig
En lokförare hinner inte alltid se om de kör på någon/något. Det är oftast ”tillbud” först eller misstänkt olycka (person) innan man kan konstatera att det är en personpåkörning. Detta varade 3 timmar och prognosen drog över 1 timma. Det är ovanligt, något ovanligt kan ha skett.

Polisen ska ha misstänkt brott bakom påkörningen (knuff?), därför drog spektaklet ut på tiden.
Citera
2019-06-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbycounty3000
Polisen ska ha misstänkt brott bakom påkörningen (knuff?), därför drog spektaklet ut på tiden.

Stämmer säkert! Ovanligt att ”tidigast trafikstart” drar över en timma.
Citera
2019-06-14, 16:24
Medlem
Nån som vet vad som har hänt på gröna linjen idag?
Citera
2019-06-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhi
Nån som vet vad som har hänt på gröna linjen idag?

Det undrar jag med. Sitter i detta nu fast i St. Eriksplan.
Föraren säger i högtalaren att vi blir stående här pga trafikhändelse. Ordningsvakter som springer över perrongen och ser lite stressade ut.
Citera
2019-06-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melissius82
Det undrar jag med. Sitter i detta nu fast i St. Eriksplan.
Föraren säger i högtalaren att vi blir stående här pga trafikhändelse. Ordningsvakter som springer över perrongen och ser lite stressade ut.

Träffade på en bekant i folkkaoset som sa att någon hade hoppat.. .. men inget som bekräftades
Citera
2019-06-14, 23:23
Moderator
Parongatans avatar
Här kan man följa Räddningstjänsten här i Göteborg. Och se hur många självmordslarm och hot om självmord vid våra tågspår de hanterar. Flera i veckan.

Och eftersom att media nästan aldrig skriver om det, är det mer intressant att se Räddningstjänstens egen händelselogg som är offentlig.

Flera påkörningar av tåg. Eller hot om suicid vid spårområden i Västra Götaland. Andra län lär också ha liknande sidor, där man kan se vilken typ av larm de tvingas åka på.

Förkortningen IVPA betyder I Väntan På Ambulans. För kännedom. Oftast hjärtstillestånd och andra allvarliga sjukdomsfall, där Räddningstjänsten inte själva klarar av att rädda personen.

http://www.rsgbg.se/Larm/larmlista
Citera
2019-06-15, 02:00
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhi
Träffade på en bekant i folkkaoset som sa att någon hade hoppat.. .. men inget som bekräftades

S:t Eriksplan. Det var en rödkörning av en förare. Inget märkvärdigt.
Citera
2019-06-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbycounty3000

Varje gång någon nämner knuff undrar jag om man blir lurad av begreppet PUT som betyder Person Under Tåg. Varje gång man har en put är givetvis polisen intresserad av "hur gick det här till då?". Med anda ord, hoppade personen självmant eller var det någon som hjälpte till? Något som vi som jobbar med att få tågen att rulla igen inte bryr oss det ringaste om.

På den tiden det begav sig så när jag hörde att föraren fått någon under tåget så gick jag på toa så fort jag kunde, väl medveten om att jag hade ett par hektiska timmar framför mig. Steg två var att sno åt sig en redig kopp kaffe och bälga i sig. Sedan var det bara att spotta i nävarna och innan man visste ordet av stod avlösaren och knackade en på axeln.

Om man efteråt nämner för någon att man haft en put på jobbet får man ofta frågan hur själva olyckan gått till säger jag som det är. Bryr mig inte, jag bara reder ut efterverkningarna.
Citera
2019-06-15, 21:36
Moderator
Parongatans avatar
Först hot om självmord. Sedan fyra stationer närmare Göteborg, en och en halv timma senare. Genomfört - "lyckats". Extremt tragiskt. Kopierade loggen som Räddningstjänsten själva lägger upp på nätet. DVA - Död Vid Anträffandet

https://imgur.com/a/f9qGlkU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in