2017-10-12, 14:41
Medlem
Lullabys avatar
Idag,bara för en liten stund sedan ställde sig en person framför tåget på Huddinge station. Nån som vet mer?
Citera
2017-10-12, 15:04
Medlem
Kodiak-s avatar
Inget mer än att det lär ha skett strax före eller runt 14.00 och att det enligt utsago förmodligen tar en timme till innan trafiken rullar igen.
Citera
2017-10-12, 15:40
Medlem
Kodiak-s avatar
Tågen rullar igen nu.
Citera
2017-10-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullaby
Idag,bara för en liten stund sedan ställde sig en person framför tåget på Huddinge station. Nån som vet mer?

Någon som vet vem ? Dog personen i fråga? eller hann det avbrytas?

Kryllar av poliser i Huddinge. .
Citera
2017-10-12, 16:58
Medlem
Phoenixboxs avatar
signalement skägg på den påkörda i huddinge enligt polisen
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-10-12 kl. 17:02.
Citera
2017-10-12, 22:32
Medlem
Huddinge - pendel stod still i eftermiddag pga incident

”Orsaken är en incident som inträffat på Huddinge station.”

Nån som vet vad detta handlade om?
Citera
2017-10-12, 22:38
Medlem
Är det så svårt att lista ut? Självmord ofc
Citera
2017-10-12, 22:56
Medlem
Stod i tidningen idag. Någon hoppade framför tåget.
Citera
2017-10-13, 09:36
Medlem
Lullabys avatar
Han hade bara klivit ner från perrongen och ställt sig med armarna rakt ut som ”kom och ta mig”. En vän var där och bevittnade detta. Fyfan alltså! Han överlevde inte. Polisen gick och samlade ihop kroppsdelar längs med tåget. Lokföraren blev chockad och fick vård.
Citera
2017-10-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullaby
Han hade bara klivit ner från perrongen och ställt sig med armarna rakt ut som ”kom och ta mig”. En vän var där och bevittnade detta. Fyfan alltså! Han överlevde inte. Polisen gick och samlade ihop kroppsdelar längs med tåget. Lokföraren blev chockad och fick vård.
Ja vafan snabbtågen rullar ju på som satan förbi station där. Lär ha blitt en jädra smäll!

Varken första eller sista gången huddinge station får se det här.
Citera
2017-10-13, 14:44
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astapor
Ja vafan snabbtågen rullar ju på som satan förbi station där. Lär ha blitt en jädra smäll!

Varken första eller sista gången huddinge station får se det här.
... Det var inte ett "snabbtåg", det var inkommande tåg från som hade saktat ner för att stanna vid stationen.
Det är tågen som går längst utsidan som kommer i hög hastighet.

Endast första vagnen hade tagit sig in längst ut på perrongen när tåget stannade av fullständigt. Vissa ombord på tåget var inte säkra på vad som hade hänt förrän polisen klev ombord, jag visste vad som hade hänt (14.04) när en darrig kvinnlig röst sa orden "were waiting for emergency service" i högtalaren.

Och nej, jag såg inga poliser plocka upp likdelar. Däremot såg jag en polis rota i en svart ryggsäck tillhörandes den påkörde människan medan ambulanspersonal/brandmän hade fullt upp med att försöka rädda livet på den påkörde.

Tyvärr blev vi ombedda att titta åt perrongen till när personen lastades på bår, så jag kan inte ge några närmare detaljer bortsett från att det inte var särskilt trevligt att bevittna detta på nära håll.
Citera
2017-10-13, 15:27
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
signalement skägg på den påkörda i huddinge enligt polisen

Undrar varför polisen går ut med signalement på en död människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in