2013-09-29, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Tråden är för TÅGrelaterade, inte TÅNGrelaterade olyckor.
Tågrelaterade olyckor och självmord. Trådstarten handlar om hopp från bro.
Citera
2013-09-29, 10:50
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tågrelaterade olyckor och självmord. Trådstarten handlar om hopp från bro.

Äh, jag gör ju bara som hopparen, driver lite.
Citera
2013-10-02, 22:00
Medlem
Personbil och spårvagn krock Första långgatan Göteborg 2013-10-02

Citat:
En bil kolliderade med en spårvagn i centrala Göteborg på onsdagskvällen.
– Det var en bilist som svängde och blev påkörd av spårvagnen, säger Anna Erlandsson biträdande vakthavande befäl vid polisen i Västra Götaland.

http://www.expressen.se/gt/bil-krasc...gn-i-goteborg/

Utöver detta skapades det stora störningar i kolletivtrafiken enligt gp.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ter-fordonsfel

Bilder
http://dragonmedia.se/portfolio/spar...rg-2013-10-02/
Citera
2013-10-09, 12:25
Bannlyst
Någon som vet vad som har hänt vid Årstaberg? Stopp i hela pendeltrafiken pga olyckshändelse
Citera
2013-10-09, 12:35
Medlem
Starclub Psychos avatar
En man hoppade på Södra 10.45.
Nu är trafiken smått på gång igen.
Citera
2013-10-09, 14:56
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-sodra-station
Citera
2013-10-09, 17:00
Medlem
mEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starclub Psycho
En man hoppade på Södra 10.45.
Nu är trafiken smått på gång igen.

Enligt tredjehandsuppgifter hoppade killen ner från den ena plattformen, sprang över två spår och var på väg upp på den andra plattformen när tåget kom.
Citera
2013-10-09, 20:53
Medlem
Starclub Psychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mEater
Enligt tredjehandsuppgifter hoppade killen ner från den ena plattformen, sprang över två spår och var på väg upp på den andra plattformen när tåget kom.
Ja, det är inte omöjligt.
Jag satt på tåget som körde på honom. Vi kom söderifrån och körde sakta in i tunneln mot Södra. Det var aldrig någon häftig inbromsning vad jag märkte.
Tåget stannade halvt inne på stationen, och vi som satt i bakre hälften av tåget fick gå en bit i tunneln mot plattformen och gå ut mot Rosenlundsgatan. Fullt med poliser och brandmän längre bort på plattformen.

När trafiken började släppas på igen var jag tillbaka på plats och träffade då en kvinna som tidigare hade fått informationen att någon hoppat.

Oavsett vad som skett är det tragiskt...
Citera
2013-10-10, 02:22
Bannlyst
Jag jobbar ju som informatör för SL, och det är sjukt vad dålig information vi får när dessa händelser sker. Vi fick bara reda på att det var en olyckshändelse, och när resenärer ringer till mig och frågar vad som egentligen har hänt så får dom alltid svaret "Vi vet inte!". Somliga resenärer kan bli riktigt jävla arga när vi inte vet, för SL SKA ju veta
Värdarna ute på perrongerna gick runt och sa till samtliga resenärer att resegarantin inte gällde, men det e ju klart som fan att det gör det

Jaja, någon som vet hur det gick för snubben?
Citera
2013-10-10, 02:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag jobbar ju som informatör för SL, och det är sjukt vad dålig information vi får när dessa händelser sker. ....Värdarna ute på perrongerna gick runt och sa till samtliga resenärer att resegarantin inte gällde, men det e ju klart som fan att det gör det
Det är nåt du borde gå ut med i tidningarna, anonymt då såklart så du inte blir avskedad.

Fel information är lika illa som ingen information alls, behöver inte ha minsta lilla detalj men händer det nåt så bör du åtminstone kunna säga hur det påverkar trafiken och hur lång tid det beräknas ta att ordna upp.
Citera
2013-10-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag jobbar ju som informatör för SL, och det är sjukt vad dålig information vi får när dessa händelser sker. Vi fick bara reda på att det var en olyckshändelse, och när resenärer ringer till mig och frågar vad som egentligen har hänt så får dom alltid svaret "Vi vet inte!". Somliga resenärer kan bli riktigt jävla arga när vi inte vet, för SL SKA ju veta
Värdarna ute på perrongerna gick runt och sa till samtliga resenärer att resegarantin inte gällde, men det e ju klart som fan att det gör det

Jaja, någon som vet hur det gick för snubben?

Men du hade ju fått info om att det var en olyckshändelse så säg inte att du inte vet....vad är problemet att säga det då att det är en olyckshändelse ? Sen att du inte kan säga hur lång tid det tar är ju en annan femma..
Citera
2013-10-10, 18:42
Medlem
7.47s avatar
Tågstopp mellan Malmö och Lund pga olycka i Malmö. Någon som vet något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in