2012-05-29, 21:35
Medlem
Rubbaderunars avatar
Självmord på Älvsborgsbron, Göteborg 29/5?

Kom precis hem från en löptur som bland annat tog mig över Älvsborgsbron. En brandbil samt polisbil uppe på bron. Brandmännen såg ut att vara på väg att klättra över staketet, bar selar och hjälm.

Nedanför bron syntes flera ambulanser och några dykare på bryggan vid Röda Sten.

Någon som vet vad som hänt?
Citera
2012-05-29, 21:59
Medlem
trattfans avatar
En tjej som hoppade. Vet ingen ålder men hon hoppade runt 20.00 tiden.
Citera
2012-05-29, 22:00
Medlem
TheDenverGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
En tjej som hoppade. Vet ingen ålder men hon hoppade runt 20.00 tiden.
Vet du inget mer? Med tanke på att du vet kön etc.
För övrigt trodde jag det fanns anti-självmordsstaket på Älvsborgsbron? Kanske lätta att komma över?
Citera
2012-05-29, 22:24
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDenverGentleman
Vet du inget mer? Med tanke på att du vet kön etc.
För övrigt trodde jag det fanns anti-självmordsstaket på Älvsborgsbron? Kanske lätta att komma över?
Var på studentmottagning hos en kompis. En annan kompis skulle bli hämtad av sin brorsa och när han kom så berätta han att han hade varit på bron när det hände.

Hon hade tydligen stått på bron och sedan hoppat? Var tydligen en jävla massa poliser på bron som sprang runt och sprang över bron när hon hoppade. Vet inte speciellt mycket mer.
Citera
2012-06-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Enligt waykay: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsmetoder

Verkar stämma bra det.

Lite mer än så till och med.

Med förbehåll för att källan är wiki, och att siffrorna i artikeln verkar komma från lite äldre källor.

Ehm, tunnelbanan i Montreal är speciell, då hjulen på tågen är av gummi, och inte av metall som nästan överallt annars. Detta lär bidra till att överlevnadsprocenten ökar i Montreal.
Citera
2012-06-19, 17:56
Medlem
--
På grund av en olycka är det för närvarande stopp i tågtrafiken söder om Uppsala.
Det är efter en olycka i höjd med Bergsbrunna som det är stopp i trafiken mellan Uppsala och Knivsta
--
www.sj.se www.unt.se

"Tills vidare.. " är det tydligen avstängd trafik, någon som vet mer i detalj vad som skett?
Citera
2012-06-19, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
--
På grund av en olycka är det för närvarande stopp i tågtrafiken söder om Uppsala.
Det är efter en olycka i höjd med Bergsbrunna som det är stopp i trafiken mellan Uppsala och Knivsta
--
www.sj.se www.unt.se

"Tills vidare.. " är det tydligen avstängd trafik, någon som vet mer i detalj vad som skett?
Sveriges Radio Uppland: Stopp i tågtrafiken
Citat:
Anledningen är att en person blivit påkörd vid Bergsbrunna.
Citera
2012-06-20, 12:31
Medlem
Olyckan i Uppsala igår som orsakade tågstoppet igår var person påkörd av tåg som sagt, självmord. På raksträckan vid Bergsbrunna som är populär för ändamålet..
Citera
2012-06-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia
Olyckan i Uppsala igår som orsakade tågstoppet igår var person påkörd av tåg som sagt, självmord. På raksträckan vid Bergsbrunna som är populär för ändamålet..

Någon som vet mer, var det en kille, tjej? Ung, eller äldre....namn?
Citera
2012-06-24, 12:18
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmer
Ehm, tunnelbanan i Montreal är speciell, då hjulen på tågen är av gummi, och inte av metall som nästan överallt annars. Detta lär bidra till att överlevnadsprocenten ökar i Montreal.

Det kan väl inte spela någon som helst roll? Flera tons vikt koncentrerad på en yta motsvarande en handflatas storlek måste ju räcka till för att ta död på en människa. Det måste vara någon annan faktor som ökar överlevnadsprocenten. Kanske tågen helt enkelt har lägre frigång, så att människor som hoppar framför dem slungas iväg istället för att hamna under hjulen?
Citera
2012-07-16, 18:05
Medlem
Olof.Palmes avatar
Vad har hänt vid Gullmarsplan? "Olycka" och gröna linjen står still. Någon som vet mer exakt vad som hänt (utöver att någon less fortunate har hamnat under ett tåg)?
Citera
2012-07-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olof.Palme
Vad har hänt vid Gullmarsplan? "Olycka" och gröna linjen står still. Någon som vet mer exakt vad som hänt (utöver att någon less fortunate har hamnat under ett tåg)?

Jag undrar detsamma! Jag sitter på tunnelbanan mot andra hållet men det hindrar ju inte nyfikenheten för de. Min teori är att de är någon alkis runt gullmars, självklart kan jag vara ute och cykla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in