2012-02-29, 09:47
Medlem
Ingen som har hört nåt om detta idag heller?
Citera
2012-02-29, 11:14
Medlem
jag satt längst fram i tåget.. obehagligt.
Citera
2012-02-29, 12:41
Medlem
Oktopussys avatar
Självmord, en vän skrev status på ansiktsburken om att det var en i dennes klass! En kille.
Citera
2012-02-29, 13:38
Medlem
Okej... tragiskt .... inga mer ledtrådar?
Citera
2012-02-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRCUENTUS
Folk reagerar olika på det, har aldrig själv kört på någon men det är väl bara en tidsfråga innan det händer.
En del slutar när de har kört på sin tionde och andra har blivit så förändrade av det att de inte längre reagerar på det något nämnvärt hur hemskt det än låter i gemene mans öron.

Jag har en vän som kör (fjärr)tåg. Han har valt galghumor varianten för att överleva. Det skulle nog jag också göra. Detsamma gäller kollegan som jobbar i Tunnelbanan. Båda är väldigt duktiga på sina jobb och klättrar i organisationerna och man måste nog ha en form av distans för att orka med.

Jag valde bort tunnelbanan delvis av att det inte är om utan NÄR man kör på/över någon, till förmån för buss. Har lite kortare bromssträcka, färre som väljer buss när de vill avsluta sina liv. Och kör jag i stan = lägre hastigheter.

En kollega hade kört ett par veckor bara när en person kastade sig ut framför bussen, galet. Tror personen lever och kollegan tog sig igenom det ganska bra och kör igen.
Citera
2012-02-29, 14:59
Medlem
svampdamps avatar
Sådanna här historier får en att känna noll sympati för de som väljer att hoppa ut framför tågen. Egoistiska jävlar är vad de är.
Citera
2012-02-29, 15:03
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
2012-02-28 11:27, Räddningsinsats, Nykvarn
Stationsvägen, Nykvarn

Samtal har inkommit till polisen om att en person ska ha blivit påkörd av ett tåg i närheten av Nykvarns station.

Räddningstjänsten och polispatruller är på väg till platsen.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2012-02-28-1127-Raddningsinsats-Nykvarn/

Har det blivit en epidemi?Nån med info?

(min markering)

Detta att incidenterna kommer i media gör att det blir fler som gör på detta sätt.
Tidigare har medierna inte skrivit om självmord just pga av detta.
Nu finns det alltid en Flashbackare i närheten.
Citera
2012-02-29, 15:48
Medlem
crandits avatar
Allt vi vet är att killen tog studenten i somras, jobbade på ICA och levde livet...eller levde livet är väl fel ord med tanke på händelsen.

https://www.facebook.com/Ali021
Senast redigerad av crandit 2012-02-29 kl. 15:53.
Citera
2012-02-29, 16:16
Medlem
Lite info (dock inget bekräftat)

En tjej i 15-20 års åldern träffas av tåget. Såg allt efter ca. 10 min att det hänt på söndagen. Mötte 2 polisbilar som körde emot reningsverket i Knivsta(ligger snett mittemot kyrkan, 400 meter ifrån) Sen en brandbil(första mindre bilen som oftast är förstpå plats) hörde inge mer om det än att det varit en "olycka". På måndagen vid 9:00 ca så hade tågen stått stilla igen sa mina arbetskamrater, hade då hört att det skulle vara en eventuell pojkvän(inget bekräftat än så länge). Vad jag vet i nuläget. Återkommer när/om jag får reda på mer. Någon som kan fylla på/bekräfta info?
Citera
2012-02-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpringRicco
Jag bor i närheten av Nykvarn.. det sägs att det var en byggare som tog sitt liv genom att han/hon hoppade ner från en bro eller så ramlade han/hon ner på något sett. Det är det jag har fått höra!

Stämmer inte, han jobbade i en helt annan bransch.
Citera
2012-02-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crandit
Allt vi vet är att killen tog studenten i somras, jobbade på ICA och levde livet...eller levde livet är väl fel ord med tanke på händelsen.

https://www.facebook.com/Ali021

Är du säker på att det är honom det rör sig om? Ifrågasätter inte, utan är bara genuint nyfiken.
Citera
2012-02-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Är du säker på att det är honom det rör sig om? Ifrågasätter inte, utan är bara genuint nyfiken.

Har hört samma från säkra källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in