2011-10-24, 00:00
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Fy så tragiskt. Tragiskt nog att någon begick (eller försökte begå?) självmord, men en så ung person... Usch.

Vet någon ifall hon klarade sig?

Min sons pappa var på tåget och hörde hur någonting slog emot undersidan av hans vagn. Fy, jag hade haft svårt för att hantera något sådant efteråt.

"hörde hur någonting slog emot undersidan av hans vagn"
Fy så gräsligt!!!! =(
Citera
2011-10-24, 19:20
Medlem
Sw333ts avatar
Troligen överkörd av tåg

Var igår söndag 23/10-11 påväg hem ifrån Göteborg mot Karlstad med tåg. Ungefär 4 minuter innan Trollhättans tågstation så stannar tåget och dom talar ut i högtalarna på tåger och säger att vi har krockat med något. Räddningstjänsten, polis och ambulans är snabbt på plats. Man får inte gå ut ur tåget och inte heller luta sig ut genom rutor för att se vad som hänt. Jag själv är ganska säker på att det var en människa som blev överkörd men inget jag kan bekräfta. Vet inte om det isf var en olycka eller om personen befann sig på spåret med mening. Någon som hört eller vet något mer om detta ?
Citera
2011-10-24, 19:42
Medlem
Kasporrs avatar
Jag reda på att en person jag lite avlägset känner gick bort för någon timma sedan. Denne bor just i Trollhättan och jag vet ännu inte vad som exakt hänt. Kan vara sammankopplat kanske, vet inte ännu.
Citera
2011-10-24, 21:53
Medlem
SoTireds avatar
99 gånger av 100 så är det självmord det handlar om.
Det kommer förmodligen inte in i tidningen heller annat än själva dödsannonsen.
Citera
2011-10-24, 23:15
Medlem
tzjs avatar
Sammanslagna trådar.
/mod.
Citera
2011-10-25, 08:42
Medlem
meiis avatar
Gällande den 14 åriga flickan läste jag det här i en blogg:

"Fatta att du ska leva med att du drivit en underbar tjej till döden.
I hope you love youre self.
Beacuse if i could i would kill you.
I HATE YOU!"

?????
Citera
2011-10-25, 18:13
Medlem
Xendries avatar
En person har hoppat framför tåget i Bromölla

Är någon person som hoppat framför tåget på bromölla station, tåget malmö till karlskrona nu ikväll.

Någon som vet något mer om det som inträffat?
Citera
2011-10-25, 18:36
Medlem
Zezzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sw333t
Var igår söndag 23/10-11 påväg hem ifrån Göteborg mot Karlstad med tåg. Ungefär 4 minuter innan Trollhättans tågstation så stannar tåget och dom talar ut i högtalarna på tåger och säger att vi har krockat med något. Räddningstjänsten, polis och ambulans är snabbt på plats. Man får inte gå ut ur tåget och inte heller luta sig ut genom rutor för att se vad som hänt. Jag själv är ganska säker på att det var en människa som blev överkörd men inget jag kan bekräfta. Vet inte om det isf var en olycka eller om personen befann sig på spåret med mening. Någon som hört eller vet något mer om detta ?

Det var en tjej som tydligen hade gått mot tåget. Självmord. Vet dock ej mer.
Citera
2011-10-25, 18:45
Medlem
tryffs avatar
Det här måste vara ett av de riktigt dåliga sätten att ta sitt liv på. Det är inte rätt mot lokförarna.
Off topic men jag ville ändå skriva det.
Citera
2011-10-25, 18:45
Medlem
fritjofkonkass avatar
Dog personen i fråga?

Det är sannerligen inte lätt att ta självmord med tåg nuförtiden. Kul att ligga på rälsen när tåget kommer rullandes i 20 km/h pga signalfel i Bräkne Hoby...
Citera
2011-10-25, 18:57
Medlem
Står inget i Kristianstadbladet om något hopp bara att det är stopp

Hur vet du detta ?

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...gtrafiken.html
Citera
2011-10-25, 19:42
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
Står inget i Kristianstadbladet om något hopp bara att det är stopp

Hur vet du detta ?

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...gtrafiken.html
Står aldrig i tidningar om självmord utan att det är en olycka som i detta fallet kan det lika gärna handla om ett självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in