Varför skulle det vara bättre att ta livet av sig på en plats där det är svårt att se tågen än på en plats där det är lätt att se tågen? Den dåliga sikten talar närmast för en olycka.
Skulle säga att den person du citerat har fel.
Tunneln är nästintill rak, därför är den grym att ta självmord vid. Vilket förtydligas av denna karta.
Det går inga ordinarie tåg vid den tiden, så om inte tåget var duktigt försenat så rörde det sig om en tomkörning utan resenärer.
EDIT: Nu utgick jag från att tåget kom från stan och att olyckan skedde efter tunneln. Men tåget kom kanske från andra hållet, då finns det en avgång som passar hyfsat in på tiden, och som inte stannar vid Stocksunds station.
Senast redigerad av Andy Flag 2010-11-26 kl. 11:51.
Det stämmer mycket bra det, kan inte fatta hur man inte kan se/höra tåget. Så jävla lång tid tar det inte att gena över ett tågspår.
Nu vet jag inte hur det ser ut i Stockholm för tillfället, men låg det snö på marken så dämpas ljudet enormt mycket och det är inga konstigheter att bli överraskad av tåget.
Som någon skrev så är det en tunnel precis vid ena sidan av stationen som om jag minns rätt är ganska böjd, det skulle väl vara om tåget kom från det hållet. Dessutom så stannar inte tåget på denna station varje gång. Jag har iofs aldrig åkt tåget själv, men bor i närheten och vet att dom ofta bara kör förbi.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!