2010-11-26, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Irrelevant.
Varför är det irrelevant? Kan du utveckla?
Citera
2010-11-26, 11:12
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle det vara bättre att ta livet av sig på en plats där det är svårt att se tågen än på en plats där det är lätt att se tågen? Den dåliga sikten talar närmast för en olycka.

Skulle säga att den person du citerat har fel.

Tunneln är nästintill rak, därför är den grym att ta självmord vid. Vilket förtydligas av denna karta.

http://kartor.eniro.se/m/IL0do

Sorgligt att Roslagsbanan skördat ytterligare offer för övrigt.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-11-26 kl. 11:16.
Citera
2010-11-26, 11:28
Medlem
Andy Flags avatar
Det går inga ordinarie tåg vid den tiden, så om inte tåget var duktigt försenat så rörde det sig om en tomkörning utan resenärer.

EDIT: Nu utgick jag från att tåget kom från stan och att olyckan skedde efter tunneln. Men tåget kom kanske från andra hållet, då finns det en avgång som passar hyfsat in på tiden, och som inte stannar vid Stocksunds station.
Senast redigerad av Andy Flag 2010-11-26 kl. 11:51.
Citera
2010-11-26, 11:31
Bannlyst
Låter som ett solklart fall av dubbelsjälvmord.
Rest in peace...
Citera
2010-11-26, 11:39
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Om det nu inte är självmord så är det så infernaliskt jävla klantigt så att jag nästan blir förbannad.

Det stämmer mycket bra det, kan inte fatta hur man inte kan se/höra tåget. Så jävla lång tid tar det inte att gena över ett tågspår.
Citera
2010-11-26, 11:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Det stämmer mycket bra det, kan inte fatta hur man inte kan se/höra tåget. Så jävla lång tid tar det inte att gena över ett tågspår.
Nu vet jag inte hur det ser ut i Stockholm för tillfället, men låg det snö på marken så dämpas ljudet enormt mycket och det är inga konstigheter att bli överraskad av tåget.
Citera
2010-11-26, 12:01
Medlem
Som någon skrev så är det en tunnel precis vid ena sidan av stationen som om jag minns rätt är ganska böjd, det skulle väl vara om tåget kom från det hållet. Dessutom så stannar inte tåget på denna station varje gång. Jag har iofs aldrig åkt tåget själv, men bor i närheten och vet att dom ofta bara kör förbi.
Citera
2010-11-26, 12:10
Medlem
sepefans avatar
Nej, det stämmer. Tåget stannar väldigt sällan vid stocksund.

Jag har egentligen bara en sak att tillägga. Det naturliga urvalet.
Citera
2010-11-26, 12:38
Medlem
GOOGLE.coms avatar
Citat:
Folk dör som flugor vid Roslagsbanan. Finns det någon järnväg i Sverige som är mer utsatt för olyckor? Hur kan vi öka säkerheten?
De har börjat med att varna för förbipasserande tåg. Bara det att textremsan dyker upp på displayen när tåget redan passerat.
Citera
2010-11-26, 12:40
Medlem
Phosphoruss avatar
Människor blir bara dummare och dummare .

Detta låter som ett självmord dock, men om det inte är det så kan man nog lista ut att dom två som "genade" förmodligen var IQ befriade.
Citera
2010-11-26, 12:46
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Finns det någon järnväg i Sverige som är mer utsatt för olyckor?
Utsatt för självmord menar du?
Citera
2010-11-26, 12:57
Medlem
Mattelols avatar
DOUBLE KILL!!!

Nej men, mycket tragiskt för deras familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in