2010-10-08, 00:14
Medlem
bontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargflock
Nej jag vill aldrig se sånt men kan vara bra få veta av någon som sett så man får en uppfattning om hur vidrigt det är. Hur klarar räddningspersonal bearbeta sådant efteråt? Stor flaska whisky som gäller?

Min lillebror är dykare vid Göteborgs brandkår och de löser saken genom att snacka tillsammans.

/bonte
Citera
2010-10-08, 12:47
Medlem
En liten uppdatering för er alla. Stenungsund stänger ner alla obevakade övergångar, dvs bygger staket eller något liknande.
Citera
2010-10-09, 14:59
Medlem
Generalmajors avatar
Någon som vet vad som hände imorse, tågen stod då stilla på pendeln mellan Kungsbacka och Göteborg pga en olycka, dock vet jag inte vad som hänt.
Citera
2010-10-10, 17:56
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
En liten uppdatering för er alla. Stenungsund stänger ner alla obevakade övergångar, dvs bygger staket eller något liknande.
Ursäkta en yngling, men skedde inte olyckan vid en bevakad järnvägsövergång?
Citera
2010-10-10, 18:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jo, men denna tråd är faktafelens moder. Låt traditionen leva vidare!
Citera
2010-10-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jo, men denna tråd är faktafelens moder. Låt traditionen leva vidare!

Jo, men det är journalister som har skrivit det, vad kan man förvänta sig?

De syftar nog på alla ställen som saknar bommar.
Citera
2010-10-12, 14:59
Medlem
sissens avatar
Tågolycka i Varberg

Någon som vet något om "tågolyckan" som inträffade imorse vid apelviken eller Kåsa i Varberg?

Typ ålder eller tillochmed Namn? Vet att det var en man som avled men har inte fått någon vidare information.
Citera
2010-10-12, 17:07
Medlem
Jag vet inget mer än det som står på HN: http://hn.se/nyheter/varberg/1.98717...-timmars-stopp
Citera
2010-10-12, 17:18
Medlem
najtros avatar
Vet ingenting om personen, men vad jag har hört från två klasskamrater som åkte på tåget var att han stod på spåret så troligtvis självmord. Får dock hoppas att det inte var så, 2 självmort i sverige på 2 dagar är inte okej.. De såg heller inget mer av personen än när h*n blev upphämtad i ett vitt täcke(?)
Citera
2010-10-12, 17:59
Medlem
sissens avatar
Allt jag vet är att det var en man (enligt min granne som hört det på nyheterna) och Ja det kan nog stämma det du sa att mannen stod på spåret för min sambo var ute o rökte samtidigt som det hände (vi bor rätt nära så vi hör tåget) o det var ett massa tutande från tåget, sen knäpptyst o sen hörde man massa sirener..

Vore skönt att få reda på om det är nån man känner eller inte så man slipper oroa sig, har varit rätt mycket självmord i Varberg i år ju...
Citera
2010-10-12, 19:32
Medlem
sissens avatar
okej jag har fått reda på namn och allting nu.

Om personen som berättade för mig vill skriva i tråden så varsågod.

Allt jag kan säga är att det är en man i 45 års åldern (som min sambo tyvärr var väldigt nära vän med)
Citera
2010-10-13, 09:42
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
okej jag har fått reda på namn och allting nu.

Om personen som berättade för mig vill skriva i tråden så varsågod.

Allt jag kan säga är att det är en man i 45 års åldern (som min sambo tyvärr var väldigt nära vän med)

Jag har också en vän som hade kontakt med mannen, hon pratade med honom mindre än 12 timmar innan och han verkade djupt deprimerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in