Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-02, 09:35
Medlem
blueCommands avatar
Jag har märkt att Datasäkerhet har nästan svämmat över med newbies.
Kan inte snälla admin skapa en sektion bara för hacking frågor, typ exploits och sånt?
Citera
2003-12-02, 18:20
Medlem
Om det nu ska ändras så kan dom lägga till en sektion för nybörjare bara och en för mer avancerade människor....bara ett förslag. Eller varför inte låta det vara som det är???
för det kommer ju frågas på båda två ändå....
Tycker det ska fortsättas som det är.

Tack för mig!

//Phrixos
Citera
2003-12-02, 21:48
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phrixos
Om det nu ska ändras så kan dom lägga till en sektion för nybörjare bara och en för mer avancerade människor....bara ett förslag.
Nej, så är inte FB uppbyggt.
Citera
2003-12-03, 02:08
Medlem
Vill bara säga att när jag läste ditt svar lätt det i mitt huvud som om du var allmänt oartig *grrr*
Kunde ju skrivit, "Så är inte FB uppbyggt, tyvärr!"
Eller hur???

Känns som jag måste försvara mig nu tack vare ditt oartigt svar så jag hoppar tyvärr över att kommentera något, går in i garderoben och gråter ut min ilska istället *snyft*
Citera
2003-12-03, 02:19
Bannlyst
Citat:
Vill bara säga att när jag läste ditt svar lätt det i mitt huvud som om du var allmänt oartig *grrr*
Eller hur???

Känns som jag måste försvara mig nu tack vare ditt oartigt svar så jag hoppar tyvärr över att kommentera något, går in i garderoben och gråter ut min ilska istället *snyft*
välkommen till flashback! här är vi alla ovänner tills framtiden visar något annat, kommer du direkt från lunarstorm eller? =D
Citera
2003-12-03, 02:26
Medlem
Jag har grymma planer för det forumet. Måste ta upp det med moderatorerna och admin först.
Men går det igenom så blir det det första (största) svenska, seriösa, allmänna datasäkerhetsavdelning!

Hepp hepp.
För er intresserade så kan jag nämna att det inte bara kommer att vara ett "datasäkerhet" utan mer avdelningar för specifika saker. buffer overflows, nya exploits, sandlåda, reverse engineering etc.

PMa gärna med förslag.
Citera
2003-12-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
kommer du direkt från lunarstorm eller? =D

Nä där alla är mer seriösa och snällare.... nämnligen IRC
Är aldrig på några forums, men tänkte få det ändrat... börjat få den uppfattningen att ingen vill ha mig här så man kanske kryper in i hålet igen med svansen mellan benen

Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
blir det det första (största) svenska, seriösa, allmänna datasäkerhetsavdelning!

Blir det seriöst och inte en bunte nybörjare som kommer härja där så kan du räkna med att jag kommer "idla" där
Citera
2003-12-03, 23:30
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Eller hur???

Eftersom du är ny här på FB så skulle det kanske vara på sin plats att välkomna dig, men vi har ingen användning för svagsinta *lunaraNvÄNDarE*. Tyvärr.
Citera
2003-12-03, 23:44
Medlem
Raazs avatar
Jag kan inte annat än hålla med KejCi's inlägg om det här:
http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=634604&postcount=20

De erfarna ska hjälpa nykomlingarna, därför ska de få komma frågor som ni "duktiga" tycker är så enkla så ni tycker dem e dumma.
Citera
2003-12-04, 10:19
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Jag har märkt att Datasäkerhet har nästan svämmat över med newbies.
Kan inte snälla admin skapa en sektion bara för hacking frågor, typ exploits och sånt?

Hacking och datasäkerhet hör ihop. Dumt med två forum, när det ändå är samma ämne. Tror inte heller på uppdelningen erfaren vs. nybörjare, då det baserar sig på en subjektiv uppfattning från användaren själv - och det f.ö. säkerligen skulle missbrukas. Vi vill höja kunskapsnivån för alla, och ingen erfaren användare skulle besöka nybörjardelen ifall han själv var kunnig.

admin
Citera
2003-12-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Eftersom du är ny här på FB så skulle det kanske vara på sin plats att välkomna dig, men vi har ingen användning för svagsinta *lunaraNvÄNDarE*. Tyvärr.

Thihi, tack, och för sista gången... jag är ingen lunaranvändare *grrrr*

Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
De erfarna ska hjälpa nykomlingarna, därför ska de få komma frågor som ni "duktiga" tycker är så enkla så ni tycker dem e dumma.

Klart det ska vara så.
Men hur roligt är det då när där är BARA novices nästan??
Dom stormar stället med samma frågor alltid....
Dom kan ju lära sig att söka på FB's sökfunktion efter gamla trådar om den särskilda undran. Borde göra det till en sticky där rubriken löd t.ex. ANVÄND SÖKFUNKTIONEN INNAN DU FRÅGAR eller något liknande så blir det kanske inte så många trådar om samma skit.

P.S...

Flashback's forum var tyvärr inget för mig som ni nog har märkt, så jag tänkte ta farväl innan jag har sagt goddag och lärt känna alla. (hrm, lät det bra?) Tackar för dom 5 (?) inlägg man gjort under sin tid här. Men som sagt, bättre att leva under jorden än att leva under spotlighten. Tack än en gång för mig och lycka till här på FB. Ciao!

//Phrixos
Citera
2003-12-06, 00:21
Medlem
jenas avatar
Citat:
Thihi, tack, och för sista gången... jag är ingen lunaranvändare *grrrr*

Klart det ska vara så.
Men hur roligt är det då när där är BARA novices nästan??
Dom stormar stället med samma frågor alltid....
Dom kan ju lära sig att söka på FB's sökfunktion efter gamla trådar om den särskilda undran. Borde göra det till en sticky där rubriken löd t.ex. ANVÄND SÖKFUNKTIONEN INNAN DU FRÅGAR eller något liknande så blir det kanske inte så många trådar om samma skit.

P.S...

Flashback's forum var tyvärr inget för mig som ni nog har märkt, så jag tänkte ta farväl innan jag har sagt goddag och lärt känna alla. (hrm, lät det bra?) Tackar för dom 5 (?) inlägg man gjort under sin tid här. Men som sagt, bättre att leva under jorden än att leva under spotlighten. Tack än en gång för mig och lycka till här på FB. Ciao!

//Phrixos

Det är inte så djävla lätt att söka, svar som bara innehåller hänvisning till sökfunktionen undanbedes, det finns INGA dumma frågor, kom ihåg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in