2009-07-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Du framstår bara som mer efterbliven för varje inlägg. Som jag förstått det är du inte det minsta insatt i öresauktioner och har inte gått igenom mitt första inlägg, därav kommer jag inte att besvara mig mer tills du kan svara på den egentliga frågeställningen. Jag har vunnit ett flertal öresauktioner, man skulle nästan kunna kalla mig torsk vad gäller öresauktioner, så nej jag är inte bitter på att jag inte vann på deras skitsida.

Är alla som inte håller med dig efterblivna? Jo, jag har gått igenom ditt första inlägg och inget av det du påstår stämmer. Du påstår att det inte kommer in bud?! Det gör det ju hela tiden! Du säger att man kan lägga bud fast det är paus. Ja, ja det kan man, men aktionen har paus d v s den som lagt det senaste budet innan aktionen drar igång är den som har högsta budet när aktionen startar igen. Är det så konstigt? Du påstår att det läggs egna bud...vad menar du med det? Du påstår också att inte aktionerna avslutas inom tids-spannet om inga nya bud kommer. Helt fel, det gör de bevisligen eftersom alla avslutade aktioner redovisas på saiten. Vad är ditt problemet egentligen? Fortsätt att buda på de saiter du gillar avstå från de andra. Det fiinns ingen anledning att vara så aggressiv i sin framtoning.
Citera
2009-07-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrinacinzano
Är alla som inte håller med dig efterblivna? Jo, jag har gått igenom ditt första inlägg och inget av det du påstår stämmer. Du påstår att det inte kommer in bud?! Det gör det ju hela tiden! Du säger att man kan lägga bud fast det är paus. Ja, ja det kan man, men aktionen har paus d v s den som lagt det senaste budet innan aktionen drar igång är den som har högsta budet när aktionen startar igen. Är det så konstigt? Du påstår att det läggs egna bud...vad menar du med det? Du påstår också att inte aktionerna avslutas inom tids-spannet om inga nya bud kommer. Helt fel, det gör de bevisligen eftersom alla avslutade aktioner redovisas på saiten. Vad är ditt problemet egentligen? Fortsätt att buda på de saiter du gillar avstå från de andra. Det fiinns ingen anledning att vara så aggressiv i sin framtoning.

Budtiden på varje auktion är 5 minuter, right? Det innebär att varje auktion ska sluta när det gått 5 minuter och det inte kommit in ett nytt bud, eller hur? Säg bara Ja eller nej.
Citera
2009-07-24, 17:35
Bannlyst
Citat:
Allegiance! Om du har "hängt så mycket här" borde du vara mer insatt i reglementet på flashback! Jag har bara lyft fram de regler som finns att tillgå här på saiten. Om du anser att det är kreativt och uppbyggligt att kasta skit, så ha ett kul liv!

Jag ska göra mitt bästa, tack!
Citera
2009-07-24, 17:37
Awaiting Email Confirmation
Guurkans avatar
Citat:
Budtiden på varje auktion är 5 minuter, right? Det innebär att varje auktion ska sluta när det gått 5 minuter och det inte kommit in ett nytt bud, eller hur? Säg bara Ja eller nej.

Ja
Senast redigerad av Guurkan 2009-07-24 kl. 17:40.
Citera
2009-07-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guurkan
Ja

Bra.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/----japp.jpg

Förklara någon för mig hur det kan gå hela elva minuter utan att auktionen stängs? Fast priset höjs.

Kodaren glömde kolla buggar och har nu avslöjat sig själv.

Priset höjs automatiskt hela tiden fast det inte inkommer bud.

De andra printarna jag har är från natten vilket kan förklaras att auktionen var pausad, det kan jag köpa, men förklara den här.

kan ta ett ännu färskare exempel

* Joyce 2009-07-24 18:30
* asker 2009-07-24 18:30
* lillpettan 2009-07-24 18:27
* olle 2009-07-24 18:27
* martinmill 2009-07-24 18:19

Kan någon räkna ut hur stor differensen mellan dessa bud är?

Kolla sedan budtiden...
Budtid: 04:00 minut(er)

Något som inte stämmer eller är det bara en dum konspiration från min sida? Är det inte allas rätt att få reda på saker och ting eller förstör jag för en stackars iranie som försöker lura folk?
Senast redigerad av pucca 2009-07-24 kl. 18:35.
Citera
2009-07-24, 19:01
Medlem
Citat:
Bra.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/----japp.jpg

Förklara någon för mig hur det kan gå hela elva minuter utan att auktionen stängs? Fast priset höjs.

Kodaren glömde kolla buggar och har nu avslöjat sig själv.

Priset höjs automatiskt hela tiden fast det inte inkommer bud.

De andra printarna jag har är från natten vilket kan förklaras att auktionen var pausad, det kan jag köpa, men förklara den här.

kan ta ett ännu färskare exempel

* Joyce 2009-07-24 18:30
* asker 2009-07-24 18:30
* lillpettan 2009-07-24 18:27

Kan någon räkna ut hur stor differensen mellan dessa bud är?

Kolla sedan budtiden...
Budtid: 04:00 minut(er)

Något som inte stämmer eller är det bara en dum konspiration från min sida? Är det inte allas rätt att få reda på saker och ting eller förstör jag för en stackars iranie som försöker lura folk?

Tror historiken visar när budgivaren la sitt bud, och om det kommer in nya bud så förälängs tiden. Är inte det hela iden med öresauktioner?

Sen att du tycker hemsidor som mrsvensson är bra är ju en annan sak
Citera
2009-07-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsanskurk
Tror historiken visar när budgivaren la sitt bud, och om det kommer in nya bud så förälängs tiden. Är inte det hela iden med öresauktioner?

Sen att du tycker hemsidor som mrsvensson är bra är ju en annan sak

Om budgivaren la sitt bud 18:19 (martinmill) så förlängs den i fyra minuter... 18:23 ska den avslutas om jag inte är sämst på matte. Hur kan olle då lägga bud 18:27? Förstår du nu?

Citera
2009-07-25, 01:24
Medlem
Wyerds avatar
Citat:
Om budgivaren la sitt bud 18:19 (martinmill) så förlängs den i fyra minuter... 18:23 ska den avslutas om jag inte är sämst på matte. Hur kan olle då lägga bud 18:27? Förstår du nu?

Jag håller med! Det är helt klart konstigt att på en auktion som har en maxtid på 4 minuter så kan det gå 8 minuter utan att den stängs. Luktar fusk tycker jag. Bra snokat Pucca! Har du fler bevis? Detta är intressant.
Citera
2009-07-25, 10:30
Medlem
Men alla dessa sorters sidor är fiffel o båg så jag förstår inte hur någon ens kan bjuda på dessa.
Citera
2009-07-25, 10:42
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Du är ute på hal is "pucca" och bör sätta dig in i reglerna, den sk "netiketten", på det här forumet och andra forum. Det är inte tillåtet att hota, förtala eller uppvigla. Du har i ditt oseriösa inlägg om bidroom.se brutit mot samtliga dessa regler och riskerar därmed att bli permanent avstängd. Din inlägg är rasistiskt, hotfullt och totalt oansvarigt. Konsekvenserna av ett sådant inlägg kan bli förödande för de människor det drabbar. Vad har du för nytta och glädje av att "sänka" andra människor och deras visioner? Håller fullständigt med föregående talare; Ta reda på fakta och du blir förhoppningsvis upplyst och klokare.

Hahahaha...jasså det är här ni smarta hänger? "Top of the line" -människorna.

Grattis till dina 4 första inlägg idiot.
Senast redigerad av lompan_ 2009-07-25 kl. 10:47.
Citera
2009-07-25, 13:42
Medlem
Tur att några äntligen börjar fatta vad felet är.

Jag försöker inte påvisa att alla öresauktioner är fake, jag har själv vunnit en del saker på sidor jag studerat noga och länge så det är inte omöjligt, men jag märker direkt när en sida är uppgjord. Härmed vill jag klart och tydligt säga: Bidroom.se är helt uppgjord.

Auktionerna stängs inte efter avsagd tid

Finns enbart ett fåtal namn på användare som budar, orealistiskt att alla dessa köpt ett par hundra bud och budar 24/7. Jag ser samma namn buda sju på morgonen som elva på kvällen.

Även fast auktionerna stängs så är det möjligt att lägga bud. Detta är en bugg av kodarna som gör att robotarna fortsätter att lägga bud för vilken idiot lägger flera bud när det är paus?

BidRoom.se måste hävda i sina annonser att de varken har budrobotar eller dylikt, sättet de måste hävda sig gör att JAG blir misstänkt. Jag tänker "hur hade jag gjort om jag hade en öresauktionssida med robotar?" och hade nog utan problem försökt hävda att sidan är helt ren från robotar. Ni får sätta er in i ägarens synvinkel.

Det FINNS hederliga öresauktioner, om än är det väldigt svårt att vinna då många sidor opererar i flera länder samtidigt.
Citera
2009-07-25, 13:46
Medlem
bob-marerlys avatar
Alla sådana öresaktioner är uppgjorda hela bunten känns det som. Rätt åt de som går på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in