2009-07-22, 01:02
Medlem
narkis avatar
tjena, tänkte höra om hur mycket oxy man ska ta.
räcker det med

2x 5mg oxycontin depot
2x 5mg Oxynorm

tror ni att det räcker att dela det där på 2 pers, dvs en Oxynorm och en oxycontin var?

och sen, det bästa sättet att få effekt av det, sorta eller bomba?(eller finns det fler förslag så går det bra, men inge IV nu iaf)
Citera
2009-07-22, 01:22
Medlem
AntiAliass avatar
Hur ska vi veta det utan att veta er tolerans?
Mer info!
Citera
2009-07-22, 01:24
Medlem
10mgs avatar
Det där räcker knappt för en person utan tolerans, så ta allt själv!

OxyContinen tuggar du, Oxynormen sväljer du som den är.
Citera
2009-07-22, 01:30
Medlem
tog 3x5mg oxynorm oralt samt 1x5mg nasalt och kännde ett medelstarkt rus utan tolerans.
cirka 85kg, man.

så du behöver nog boosta med ngt annat eller köpa mer tyvärr
Citera
2009-07-22, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Det där räcker knappt för en person utan tolerans, så ta allt själv!

OxyContinen tuggar du, Oxynormen sväljer du som den är.
njae just oxy har ju sån extrem biotillgänlighet sublingualt så smält den i munnen istället, kanske tillsammans med en Vicks om det smakar för äckligt
Citera
2009-07-22, 01:36
Medlem
AntiAliass avatar
IV är såklart skönast men annars gillar jag att snorta oxycontin också. Kan bli skönare av att snorta 150mg oxy än att skjuta 150mg H ibland.

TS: Innan du göra nånting med oxycontinen så måste du ta bort depot-skalet på tabletten först och främst. Doppa tabletterna i vatten och gnugga av den vaxliknande substansen med en bit papper. Sen är dom reda att krossas, tuggas, ätas eller hur du nu vill ta dom

Men ja, det stämmer nog bra att dom flesta hade fått ta alla själv äen utan tolerans.
Citera
2009-07-22, 12:23
Medlem
narkis avatar
Personen som har dom fick dom iaf, å jag trodde med att det va förlite.

Ingen av oss har tolerans, det är väl jag, men va ett bra tag sen jag körde nått inom opiater/opioider.

utgick ifrån att ingen av oss hade tolerans, men glömde att skriva det.

"Innan du göra nånting med oxycontinen så måste du ta bort depot-skalet på tabletten först och främst. Doppa tabletterna i vatten och gnugga av den vaxliknande substansen med en bit papper. Sen är dom reda att krossas, tuggas, ätas eller hur du nu vill ta dom"

så om jag gör som du säger, dvs tar bort det vaxliknande "skalet", blir det en vanlig tablett då, dvs inget depot, eller är det fortfarande depot tills man krossar resten som är innanför "skalet"?
Citera
2009-07-22, 12:26
Medlem
Skullheads avatar
Krossa skiten och ta allt i näsan, 40mg i snoken är en perfekt dos om du är utan tolerans. Fyfan i helvete vilket rus
Citera
2009-07-22, 12:27
Medlem
poojks avatar
MAJJOOOOOOOORNA!!!!

Det är en aldeles för liten dos enligt mej. Hur ska ni lösa detta?
Citera
2009-07-22, 15:36
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
...
så om jag gör som du säger, dvs tar bort det vaxliknande "skalet", blir det en vanlig tablett då, dvs inget depot, eller är det fortfarande depot tills man krossar resten som är innanför "skalet"?

Det här känns som att det är en VÄLDIGT utbredd missuppfattning; att det skulle ha med själva "skalet" att göra.

Någon får rätta mig om jag har fel, men det tvivlar jag på att jag har: hela tabletten är uppbyggd med bindmedel som är svårlöst, det har ingenting med själva skalet/hinnan att göra. Prova att sitta och sug på en oxy, du kommer märka att skalet försvinner nästan direkt men att resten av tabletten knappt minskar i storlek om man inte utsätter den för lite påfrestningar..

Så för att svara på TS fråga: nej, det blir inte som en vanlig tablett för att du tar bort skalet. Fram med en fil och slipa ner tabletten till ett fint damm istället.
Citera
2009-07-23, 09:36
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sventumba
Det här känns som att det är en VÄLDIGT utbredd missuppfattning; att det skulle ha med själva "skalet" att göra.

Någon får rätta mig om jag har fel, men det tvivlar jag på att jag har: hela tabletten är uppbyggd med bindmedel som är svårlöst, det har ingenting med själva skalet/hinnan att göra. Prova att sitta och sug på en oxy, du kommer märka att skalet försvinner nästan direkt men att resten av tabletten knappt minskar i storlek om man inte utsätter den för lite påfrestningar..

Så för att svara på TS fråga: nej, det blir inte som en vanlig tablett för att du tar bort skalet. Fram med en fil och slipa ner tabletten till ett fint damm istället.

Jag brukade lägga pillerna i ett vikt papper, och sedan slå med hammare, funkade perfekt
Citera
2009-07-23, 09:48
Medlem
undervattenfisks avatar
peta 30mg har jag hört ska vara ok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto