Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-21, 21:21
Medlem
Jag använder ett ganska stort antal program på ett antal platser (ett antal olika datorer), och det skulle kännas skönt att veta att alla platserna har på't ungegär samma versioner. Samtliga program jag pratar om är portabla och i princip så kopierar jag dem mellan maskiner m.h.a USBminnen och liknande.

Jag har haft funderingar på att ordna ett lite mer strukturerat system som kanske (halv)automatiskt går igenom alla programmen och "synkar" dem mot en extern maskin/server. Kanske att man gör det nån gång i veckan.
Det skulle vara skönt att veta att när man ändrat i site managern i FlashFXP så kan man skriva ut den ändringen till servern och spegla ut till de andra maskinerna så de har samma adressbok.

Mina tankar gick osökt till subversion, men kanske räcker det med en vanlig SAMBAmaskin jag kan kopiera till/från.

Nån annan som har ett liknande arbetssätt och hur har ni löst det?
Citera
2009-07-25, 10:37
Medlem
zixls avatar
Vi har inte direkt löst något men vi går mer och mer över åt webbaserade applikationer, och på så vis så har vi samma om vi är på jobbet eller hemma. Förutsatt att vi då har internet. Nu har jag bara kört i ms miljö på pc, men i teorin bör det fungera med flera os. Alla möjliga apps finns ju dock inte.
Citera
2009-08-07, 21:52
Medlem
okej... jag generellt sett inte riktigt att vara nätberoende helt och hållet... synkningen skall vara en "bonus".
Citera
2009-08-08, 01:44
Medlem
dobbelinas avatar
Kanske du skulle kika på VMware vSphere
http://www.vmware.com/products/vsphere/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem