• 5
  • 6
2009-08-07, 18:49
Medlem
Eixies avatar
Happy Caps Trip-E eller något annat fint som innehåller LSA.
Citera
2009-08-09, 17:25
Medlem
91Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Sluta vara så dum, då. Om du behöver hjälp, så kan jag förklara.

Serotonin och dopamin är två monoaminer (en kemisk struktur), vilka fungerar som signalsubstanser mellan nervceller. Signalsubstanser vidareförmedlar på kemisk väg en elektrisk signal inom en nervcell till en annan. Signalsubstanserna förvaras i vesikler eller "blåsor" i nervändarna och trycks ut ur vesiklerna av den elektriska impulsen och in i den synaptiska spalten (utrymmet mellan två nervändar) och överflödiga signalsubstanser bryts ned av olika enzym. När dopamin bryts ned av serotoninets enzym, bildas väteperoxid, vilket vanligen används för att bleka hår. Inte så bra att ha i hjärnan.

Om jag inte hade något att komma med, så skulle jag inte sitta här och skriva. Det är för övrigt inte helt oförenligt med att vara forumets största pundare, haha... droger är ett av mina ojämförligt största intressen.

Använd inte ord, som du inte behärskar.

Som jag inte behärskar? Vafan skulle jag inte "behärska" dom för?
Citera
2009-08-11, 08:33
Medlem
Gunjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91Dave
Som jag inte behärskar? Vafan skulle jag inte "behärska" dom för?

Ordet varav kan inte användas som ett substitut till därför (eller "av den anledningen")
Det används istället när man vill upplyfta ett fåtal från mängden.
Ett exempel: "Polisen stoppade under lördagen 30 bilister, varav tio blåste positivt och togs med till stationen"
En annan rolig anekdot som jag kom att tänka på är att man skriver tal upp till 12 med bokstäver, och därefter med siffror. Varför gränsen går just där vet jag inte.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in