Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-21, 17:46
Medlem
paimons avatar
windows 7 super segt på min Eee pc och vill byta tillbaks till xp men jag undrar om man ta vilket xp som helst eller om man bör ha en "Eee XP" typ
Citera
2009-07-21, 17:51
Medlem
FNMAGs avatar
Har du testat windows 7 versionen ifrån www.modmyeee.com

Är du inte nöjd finns där även en lightad version av XP. eeeXP2.0

Det hela beror ju väldigt mycket på vilken eee du har, vad som passar den bäst, prestandamässigt.
Citera
2009-07-21, 19:08
Medlem
paimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNMAG
Har du testat windows 7 versionen ifrån www.modmyeee.com

Är du inte nöjd finns där även en lightad version av XP. eeeXP2.0

Det hela beror ju väldigt mycket på vilken eee du har, vad som passar den bäst, prestandamässigt.

jag har en 1000HE men den är verkligen superseg när det gäller att öppna program!! men när dom är igång verkar det funka ganska bra :/ jag tänkte ju att jag har ett serial nummer på undersidan av datorn och så.
gillar W7 mycket men tex när jag startar upp den kommer den fram pop ups som säger att "hotkey är inaktiverat" (kommer typ upp 4-5 sådana medd) "Ram could not be read" meddelanden kommer med upp.
Sidpanelen stänger också av sig hela tiden...

är detta buggar eller är det jag som har nått fel på datorn?
Installera W7 för bara nån dag sen så tror inte det är nått virus eller så (har även AVG free) på den med
Citera
2009-07-21, 20:27
Medlem
FNMAGs avatar
Jag ska se om jag får w7 att fungera på min 901a ikv, återkommer om jag får ngt liknande osv.
Citera
2009-07-25, 17:47
Medlem
paimons avatar
har problem vill installera tebax till xp från W7 men det vill inte funka med USB Boot det funkar utmärkt om jag lägger vista boot filerna på usb och sen kör men som alla vet är ju inte vista bra på eee pc.
Iallafall så när jag lägger in Xp filerna på usb:n så står det bara error eller "bootmgr" missing och vill inte starta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in