2009-07-21, 16:25
Medlem
TE06s avatar
Tjena!

Jag har googlat och kollat runt nu i några timmar efter en maskin som trycker T-shirts. Allt jag hittar är stora maskiner som ligger på några hundra tusen. Det jag är ute efter är en mindre typ av maskiner som man kan trycka T-Shirts på som får plats i ett rum och inte tar upp för mycket plats.

MvH!
Citera
2009-07-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE06
Tjena!

Jag har googlat och kollat runt nu i några timmar efter en maskin som trycker T-shirts. Allt jag hittar är stora maskiner som ligger på några hundra tusen. Det jag är ute efter är en mindre typ av maskiner som man kan trycka T-Shirts på som får plats i ett rum och inte tar upp för mycket plats.

MvH!

Vad du letar efter är screentryck utrustning. Om man bygger allting själv så landar det väl på en 1500kr och köper man ett sett så kostar de en 3000kr. Men då gör man varje t-shirt manuellt.

http://www.screentec.se/tech/screentryck_2.html
Citera
2009-07-21, 19:37
Medlem
TE06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acrylamid
Vad du letar efter är screentryck utrustning. Om man bygger allting själv så landar det väl på en 1500kr och köper man ett sett så kostar de en 3000kr. Men då gör man varje t-shirt manuellt.

http://www.screentec.se/tech/screentryck_2.html

Inte direkt det jag letar efter, utan jag vill kunna trycka från datorn, dvs jag gör en bild i ex. Photoshop och därefter ska den trycka ut det.
Citera
2009-07-22, 14:28
Medlem
ojz0rs avatar
Bara en liten intressefråga, hur mycket skulle en sådan kosta ungefär enligt dina beräkningar?
Citera
2009-07-22, 18:43
Medlem
TE06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
Bara en liten intressefråga, hur mycket skulle en sådan kosta ungefär enligt dina beräkningar?

Runt 15tusen kanske..
Citera
2009-07-22, 22:47
Medlem
Beelles avatar
Du ska inte köra på transferpapper att ha till trycken istället då? Räcker isåfall att ha en skrivare och ett strykjärn.
Citera
2009-07-26, 19:13
Bannlyst
Är faktiskt också intresserad utav en sådan maskin!
Ingen som vet något?
Citera
2010-09-18, 02:33
Medlem
Privatpers0ns avatar
Dumpar den här tråden då jag letar efter liknande utrustning. Jag är inte intresserad av transfer tryckning! Jag söker en liten maskin precis som ts för tryckning i mindre upplagor, från dator.
Citera
2010-09-18, 02:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Dumpar den här tråden då jag letar efter liknande utrustning. Jag är inte intresserad av transfer tryckning! Jag söker en liten maskin precis som ts för tryckning i mindre upplagor, från dator.
Här är en liten sceentrycksmaskin
http://www.ke-levin.se/pdf/gpe/gpesemiautomachines/mini-3.pdf
Citera
2014-02-10, 08:40
Medlem
bump! är också otroligt intresserad av något liknande då jag tänkt börja trycka och sälja egna kläder, andra tips uppskatas också
Citera
2014-06-28, 18:06
Medlem
slamdunks avatar
Gammal tråd men det skiter jag i.

Nötterna ovanför mig vet antagligen ingenting efterssom att dom börjar tippsa om screentryck och transferpapper, vilket inte ts frågade efter.

1 Screentryck är skitgammalt och bögit.

2 Transferpapper funkar inte. Håller inte i tvätten, blir fnasigt och glansigt tryck.

Tyvärr finns det ingen billig och liten t-shirt skrivare på marknaden, isåfall får man bygga en egen av en bläckstråleskrivare.

Kanske kostar från 2-3 tusen och uppåt beronde på skrivaren. Istället för 100-200k på marknaden.

Här är en som gjort en egen: https://www.youtube.com/watch?v=L4pRfNru25U

Lycka till
Citera
2014-07-02, 19:22
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Gammal tråd men det skiter jag i.

Nötterna ovanför mig vet antagligen ingenting efterssom att dom börjar tippsa om screentryck och transferpapper, vilket inte ts frågade efter.

1 Screentryck är skitgammalt och bögit.

2 Transferpapper funkar inte. Håller inte i tvätten, blir fnasigt och glansigt tryck.

Tyvärr finns det ingen billig och liten t-shirt skrivare på marknaden, isåfall får man bygga en egen av en bläckstråleskrivare.

Kanske kostar från 2-3 tusen och uppåt beronde på skrivaren. Istället för 100-200k på marknaden.

Här är en som gjort en egen: https://www.youtube.com/watch?v=L4pRfNru25U

Lycka till

Måste responera på punkt 2.
Det stämmer inte. Använder du Canons skrivare, t ex Canon MG7150, med deras originalbläck och originalpapper så funkar det. Har flera t-shirts som jag gjort själv på detta vis. Skrivit ut o strykt på. Hållt i över 30 tvättar och säkert ännu mer...
Viktigt att det är originalbläck o papper, (samt att (helst) tröjan är tvättad en gång innan - dock ej nödvändigt), samt att tyget är "slätt" dvs inte stickad i något konstigt mönster...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in