2010-09-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vad händer med nunnornas kollegor (som väl borde vara munkar)?

Och kan män, enligt din teori, bara tömma ur sig testosteronet i en annan människa eller finns det andra sätt också?

Angående munkar och präster som gör bort sig vad gäller celibatlöftet kan du läsa om i "decamerone" av Giovanni Boccaccio.
Citera
2010-09-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag måste säga att detta var den mest fantasifulla dynga jag läst på länge. Dessutom är det så att en handtralla fixar den där tömningen alldeles utmärkt - oavsett om det blueballs, testosteronöverskott eller ont i arslet ni vill hävda att ni får om ni nekas sex.

Det finns ingen sanning i att män har högre sexbehov eller starkare drifter än kvinnor - det där är gammal skåpmat som det är dags att vakna ifrån nu.

Sanningen är inte alltid så vacker när konfronteras med den även om man alltid känt till den.I en värld där alla är identiska är en utopi som alltid misslyckas i slutändan.
Citera
2010-09-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Angående munkar och präster som gör bort sig vad gäller celibatlöftet kan du läsa om i "decamerone" av Giovanni Boccaccio.

Jaha, jag trodde att du menade något mer dramatiskt, som att en del av hjärnan skrumpnar, någon kroppsdel faller av, allvarliga hormonstörningar åtminstone... Decamerone är för övrigt en författares berättelse och inte en rapport om celibatets inverkan på munkar och präster, vad jag vet.

Min andra fråga då, om det bara finns ett sätt att, som du säger, tömma ur sig testosteronet, nämligen i en annan människa? Fast svaret är förstås uppenbart. Eftersom män inte går omkring och spontanexploderar av uppdämt testosteron som inte har fått tömmas i en annan människa (se exempelvis Robinson Crusoe, 28 år utan en kvinnokropp i sikte) är det tydligt att det finns andra sätt - eller att behovet av att göra sig av med testosteron via sperma inte är fullt så stort som du tror.
Citera
2010-09-10, 20:53
Medlem
Citat:
Jaha, jag trodde att du menade något mer dramatiskt, som att en del av hjärnan skrumpnar, någon kroppsdel faller av, allvarliga hormonstörningar åtminstone... Decamerone är för övrigt en författares berättelse och inte en rapport om celibatets inverkan på munkar och präster, vad jag vet.

Min andra fråga då, om det bara finns ett sätt att, som du säger, tömma ur sig testosteronet, nämligen i en annan människa? Fast svaret är förstås uppenbart. Eftersom män inte går omkring och spontanexploderar av uppdämt testosteron som inte har fått tömmas i en annan människa (se exempelvis Robinson Crusoe, 28 år utan en kvinnokropp i sikte) är det tydligt att det finns andra sätt - eller att behovet av att göra sig av med testosteron via sperma inte är fullt så stort som du tror.

De här berättelserna i boken ger dig inblick i vad som händer med majoriteten av män som bestämmer sig för det celibata livet och är bara exempel.Du kanske har redan hört vad dagens katoliska präster brukar göra trots celibatlöftet.Mäns sexualitet är annorlunda och som kvinna och feminist kommer du aldrig att förstå dig på det eftersom du tror att män och kvinnor är jämlika.
Citera
2010-09-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
De här berättelserna i boken ger dig inblick i vad som händer med majoriteten av män som bestämmer sig för det celibata livet och är bara exempel.Du kanske har redan hört vad dagens katoliska präster brukar göra trots celibatlöftet.Mäns sexualitet är annorlunda och som kvinna och feminist kommer du aldrig att förstå dig på det eftersom du tror att män och kvinnor är jämlika.

Mja, jag är inte så säker på att det är vad som händer med majoriteten av män som bestämmer sig för celibat, munkväsenden har trots allt funnits i århundraden, hade det varit så vanligt, borde det inte ha varit någon större idé att fortsätta. Jag tror inte heller att katolska präster brukar ge sig på små barn, för jag antar att det är vad du menar. Det händer dessvärre, men det är snarare undantag än regel.

Jag har nog inte sagt så mycket om vad jag tror om mäns och kvinnors sexualitet, jag har mest ifrågasatt det du säger, bara, men det kan väl vara värt att notera för dig att under historiens gång har det förekommit att kvinnan sagts vara omättlig sexuellt.
Citera
2010-09-10, 21:37
Medlem
Citat:
Mja, jag är inte så säker på att det är vad som händer med majoriteten av män som bestämmer sig för celibat, munkväsenden har trots allt funnits i århundraden, hade det varit så vanligt, borde det inte ha varit någon större idé att fortsätta. Jag tror inte heller att katolska präster brukar ge sig på små barn, för jag antar att det är vad du menar. Det händer dessvärre, men det är snarare undantag än regel.

Jag har nog inte sagt så mycket om vad jag tror om mäns och kvinnors sexualitet, jag har mest ifrågasatt det du säger, bara, men det kan väl vara värt att notera för dig att under historiens gång har det förekommit att kvinnan sagts vara omättlig sexuellt.
Betvivlar du att mäns och kvinnors sexualdrift är fundamentalt olika?
Citera
2010-09-10, 21:38
Avslutad
Vadå?

Vi män får ju inte köpa sex i detta land.

Det är ju så farligt så, tycker dessa politiker.

Feminismen har klart ett finger med i det hela, som gjort det förbjudet att köpa sex, dumt anser jag.

Kvinnan däremot kan köpa sex, utan att riskera åtal, för sånt bryr sig domare och åklagare inte om.

Så sluta hacka på oss män.

Det oss feminist-staten jagar, inte kvinnan.

Så det så.
Citera
2010-09-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
kanzaki # Vad är det för fel på dig ????? Du kan själv läsa i DN om en manlig hora i stockholm som har massvis med kvinnliga kunder som i många fall ser bra ut.

Är det så svårt att få in i skallen att det finns många kvinnor som betalar för sex

Många människor, män och kvinnor vill ha sex utan några som helst motkrav och anlitar då en prostituerad, är det så konstigt???

Många kändisar anlitar lyxhoror just pga att dom vill ha sex UTAN krav just för att slippa problem efteråt med efterhängsna personer.
Inget fel på mig men du är kanske dum i huvudet att du kan påstå så?

Jag hatar sånna kommentarer.. Det låter verkligen som du inte är äldre än 15 år..

90 000 kvinliga prostituerade
1 manlig prostituerad

och jag säger kvinnor behöver inte betala för sex

och du kommer med ett idiot exempel som om det ska spränga alla barriärer och bevisa att tjejer köper sex lika mycket som männen?

Är du trög?

Tjejer behöver inte betala för sex..

OCH

Det enda de betalar för när de ligger med din stjärna i stockholm betalar de för ANONYMITETEN och GENVÄGEN till att knulla med någon SOM INTE HÖR AV SIG.

Annars kan hon gå och hitta ett knull på mindre än en dag..
Citera
2010-09-11, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Inget fel på mig men du är kanske dum i huvudet att du kan påstå så?

Jag hatar sånna kommentarer.. Det låter verkligen som du inte är äldre än 15 år..

90 000 kvinliga prostituerade
1 manlig prostituerad

och jag säger kvinnor behöver inte betala för sex

och du kommer med ett idiot exempel som om det ska spränga alla barriärer och bevisa att tjejer köper sex lika mycket som männen?

Är du trög?

Tjejer behöver inte betala för sex..

OCH

Det enda de betalar för när de ligger med din stjärna i stockholm betalar de för ANONYMITETEN och GENVÄGEN till att knulla med någon SOM INTE HÖR AV SIG.

Annars kan hon gå och hitta ett knull på mindre än en dag..

Tjejer behöver inte betala för sex? Nä nä.

Säger du samma sak om feta britta, som åker ner till Gambia och betalar för att få svarta pålen rakt upp i skitan.
Citera
2010-09-12, 13:03
Medlem
Laguna563s avatar
http://www.amelia.se/forum/view-message.xml?message_id=102438
Citera
2010-09-13, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det där fetmarkerade tror jag är alldeles fel, faktiskt. Och det är fel på det där typiskt konstruktivistiska feministiska sättet. Därför att det bortser helt från de biologiska aspekterna och tror att vi är fria att kunna forma vårt samhälle utan hänsyn till hur evolutionen fungerar.

I korthet så har det nog att göra med hur vår sexualitet fungerar. Att män idealiserar kvinnan har visst en stor romantiskt betingad kulturdel, men också en biologisk sexualdel. På samma sätt är nog den äganderätt män känner mot kvinnor delvist kulturellt tillägnad, men också svartsjuka är en del i kampen för avkomma.

Denna svartsjuka kan noteras i mäns misstänksamhet mot kvinnors sexualitet och potentiella otrohet, vilket antagligen speglas i madonna/hora-myten.

Madonna/Hora komplexet bygger på tillgång och efterfrågan. Ökar tillgången på sex så sjunker efterfrågan på relationer och det innebär att kvinnans sexuella makt försvagas. Att representera promiskuösitet drar ner madonnorna i smutsen och av just denna anledning är det vanligast förekommande att dessa stämplar andra kvinnor som horor/slampor/slynor m.m. eftersom andra kvinnors beteende drabbar dem själva indirekt. Utan denna makt minskar kvinnors chanser till att nå en framgångsrik relation eller skaffa familj eftersom sex inte är en exklusiv vara längre. Preventivmedel har dessutom bidragit till att störa cykeln.

Begreppet "att ta för sig sexuellt" är inget som gynnar kvinnor, det är snarare tvärtom ur ett evolutionsspykologiskt perspektiv.
Citera
2010-09-13, 12:40
Bannlyst
Citat:

Tror du "Fredag" var giver eller reciever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in