• 1
  • 2
2009-07-21, 20:58
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Galet dyrt. Det lönar sig alltså att studera så att man kan gå med AEA.

Haha, skön slutsats!
Citera
2009-07-21, 22:00
Medlem
waxizs avatar
pengarna går säkert till socialdemokraterna, iaf om det är LO.
Citera
2009-07-31, 14:43
Medlem
Jag är bara med i a-kassan, inte något fack. Min a-kassa sänkte nyligen månadsavgiften till 108 kr/månad, helt okej tycker jag.
Citera
2009-07-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fick räkningen från facket idag.. Vad fan 630:-!!!

Så här skriver dom

Citat:
Din avgift till arbetslöshetskassan har förändrats. Anledningen är att arbetslöshetsavgiften, som regering och riksdag beslutat om och som a-kassan måste betala in till staten, har höjds

Vad går Fackavgiften till?, hur stor del är A-kassan och hur stor del är övriga?

Det här är bara halva sanningen. Jag vet inte vilken a-kassa du är med i, men regeringen och riksdagen beslutade tidigare att sänka arbetslöshetsavgiften med 50 kronor från 1 juli.

Däremot så höjdes avgiften för kassor med hög arbetslöshet. Detta låter för mig väldigt logiskt då högre arbetslöshet leder till högre kostnader för arbetslöshetsersättning. Det borde ligga i intresse för den bransch det handlar om att arbetslösa medlemmar får hjälp att starta om i andra branscher, om det inte finns tillräckligt många jobb i den egna branschen. Därför har också regering och riksdag tidigare beslutat att arbetssökanden tidigare måste byta inriktning och ta andra jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in