Haha jo jag minns 50cl burkarna när jag var liten, bland orkade man inte dricka upp hela på en gång för man fick ont i magen och då fick man ställa in dem i kylen. Tyvärr försvann kolsyran då så det var bara att hälla ut det som var kvar i slasken eller låta mamma dricka upp resten
Fanns inte även Fanta i 50cl burkar ett tag?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-07-22 kl. 08:19.
Ingen som minns någon jul för 10-15 år sedan då cocacola skapade en 3 eller 5 liters flaska? Minns inte vilken storlek. Själva hålet upptill var lika stort som en golfboll nästan, skruvkorken var en maffig sak bara den.
Den var också bara en one-hit-wonder.
(Kom o tänka på flaskorna med svart botten undertill också nu, nostalgi!)
Det kan inte vara så att de rök när pizzerior och gatukök blev tvungna att köpa in svenska burkar? I Bankeryd, där jag är född, hade en av de lokala pizzeriorna dessa 50 cl-burkar men de försvann i samma veva som de blev tvungna att byta till just svenska burkar.
Det är inte så där jättelänge sedan jag åt på en pizzeria där man hade Coca cola 50cl aluburk, dock kollade jag inte "bäst före datumet" på burken .
Jag minns inte heller om det var någon svensk text på burken, förmodligen var det inte det.
Synd att den inte finns längre då det är så mycket godare att dricka cola direkt ur burk om man jämför med flaska. Nuförtiden köper jag en 33 cl på burk om jag ska dricka den direkt, hellre än en 50 cl flaska. Även om burken skulle vara dyrare. Sån jävla skillnad.
Synd att den inte finns längre då det är så mycket godare att dricka cola direkt ur burk om man jämför med flaska. Nuförtiden köper jag en 33 cl på burk om jag ska dricka den direkt, hellre än en 50 cl flaska. Även om burken skulle vara dyrare. Sån jävla skillnad.
Det beror ju på om flaskan är av plast eller glas. Plast är väl skabbigast, sen burk och godast är glas.
Hittade en 1 eller 1.5 liter Coca Cola flaska av glas. Den gick sönder så jag har kastat den nu.
Har aldrig sett en sån i någon butik.
Såg ut så här fast mycket större. http://blixman.blogg.se/images/2008/...7861_51246.jpg
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!