2003-12-01, 19:04
Medlem
En röst i nattens avatar
Jag är chockad och saknar ord (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,399445,00.html) :mad:
Citera
2003-12-01, 19:13
Medlem
Fan börjar tro att du va med den där natten....
Citera
2003-12-01, 19:34
Bannlyst
"Ulla Hoffman (v) sade att domen gjorde henne mörkrädd."

Att måletgår vidare till högsta domstolen gör mig mörkrädd.
Citera
2003-12-01, 20:32
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Det skulle vara intressant att se vad som händer ifall dom blir fällda. Iochmed att HDs dom blir praxis. Då blir man ju som man av lagen skyldig att vara tankeläsare. Och är man inte det, ja då ska man straffas !
Citera
2003-12-01, 20:42
Medlem
/dev/jesuss avatar
Jag litar på att juristerna klarar av att göra en adekvat bedömning här utan att färgas av "Aftonbladets läsare". Är det naivt?
Citera
2003-12-01, 21:46
Medlem
En röst i nattens avatar
Det är bara att hoppas att historien får ett lyckligt slut och att rättvisan segrar över de feministiska lögnerna. Dyker ingen ny fakta upp som kan ifrågasätta uppsåtet så övergår lagstiftningen till att döma efter kön. Man blir skyldig för att man är född till man, oavsett vad som går att bevisa. Som man skall man veta när ett ja egentligen betyder ett nej, oavsett vad som utspelades. Vi får ett samhälle där kvinnor står utan ansvar och kan skylla ifrån sig. Jag är förvånad över att fallet går upp till HD (såvida inget nytt har kommit upp till ytan).
Citera
2003-12-01, 22:58
Medlem
Jättebra. Hoppas HD tillrättavisar åklagaren om hans tes om att alla sexakter där alkohol är inblandat är våldtäkter.

Om inte så går förstås ingen kille säker, och fula tjejer som raggar fulla killar på krogen kanske också ska akta sig...
Citera
2003-12-01, 23:55
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryDoe
Jättebra. Hoppas HD tillrättavisar åklagaren om hans tes om att alla sexakter där alkohol är inblandat är våldtäkter.

Om inte så går förstås ingen kille säker, och fula tjejer som raggar fulla killar på krogen kanske också ska akta sig...

Åklagaren var en hon och i övrigt förutsätter jag att HD kommer att frikänna kräken. Annars är vi som sagt illa ute.
Citera
2003-12-11, 13:24
Medlem
Resonemanget är helt horribelt. Ungefär så här:

"Fast en man (eller några stycken) inte har drogat ner en kvinna, (och fast han/de har hört att hon brukar gilla den typen av sex), och fast hon verkar vilja delta, och fast hon inte säger nej, och fast hon kan snacka och gå och telefonera och koka kaffe så borde de ha fattat att hon inte skulle ha velat om hon vore nykter."
Moralpanik. Guuuud så hemskt, gruppsex med tonåringar, tvi.

Fattar de inte att de är på väg att förbjuda all sex där nån är berusad? Oavsett om de säger ja eller inte?

Föerbjud inte sex, förbjud tvång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in