2009-07-20, 20:09
Medlem
Hej!
När jag klickar på reparera anslutning, på min mor och fars lite äldre dator (Windows XP SP2, om jag inte minns fel), så stänger den ner hela windows (snabbare än jag någonsin sätt tidigare) och startar sedan upp igen :S Samma sak händer om jag testar att inaktivera anslutningen! Jag finner det mycket konstigt, och undrar om ni vet vad som kan ha lurat sig in i mina föräldrars dator? (virus, "sne-kod" eller bara det att de har dålig dator?)

Tack på förhand!
Citera
2009-07-20, 21:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En god vän hade samma problem på en av sina maskiner.

Datorn hade ett inbyggt nätverkskort som föranledde detta sporadiska omstart.
Han åtgärdade med diverse drivrutiner, ominstallationer av OS, med mera.Men felet var kvar.Han tröttnade till slut och gick ner till den lokala datorbutiken och köpte ett bulkat nätverkskort.

Detta var ett extern kort så det var bara monterar dit och in med drivrutiner.
Felet var avhjälpt.

Vilket har ni i detta fall?
Citera
2009-07-20, 21:21
Medlem
Externt?? Jag är jävligt dålig på externt och internt, men jag kan säga att den inte är integrerat (eller vad det heter), utan man kopplar "på" det på moderkortet.. Dock är det inte självbygge, så jag vet faktist inte mycket mer om det :P Men jag har inte haft problem tidigare, utan det är bara senaste veckan som det inte fungerat som det skall..!
Citera
2009-07-20, 21:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan vara kortet som orsakar detta.

Köp ett bulkat nätverkskort, dessa kostar ett par tjugolappar.Eller hör med någon bekant om någon har ett liggande.

Externt = Ledig PCI slots

Internt eller integrerat = Sitter på moderkortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in