2009-07-20, 20:06
Medlem
asdfkeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Ditåt bor han!

Somewhere i Skauneland!
Citera
2009-07-20, 23:07
Medlem
Som någon före mig skrev: har du inte gjort dig ovän med några utan bara är lite orolig kan du sluta vara det. Risken för inbrott är liten och den är defenitivt mindre att du skall råka ut för det när du är hemma. Larm och hund är ytterligare faktorer som håller objudna gäster borta.
Om jag förstod saken rätt var ditt larm BARA kopplat till entré dörren?, vilket kan tyckas lite märkligt med tanke på att en "tjyv" som vill komma in till ett hus i stort sett aldrig använder den vägen.

Men som sagt ta du och koppla av. Det kommer knappast att hända.
Citera
2009-07-21, 20:05
Medlem
asdfkeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scumdog
Larm och hund är ytterligare faktorer som håller objudna gäster borta.
Om jag förstod saken rätt var ditt larm BARA kopplat till entré dörren?, vilket kan tyckas lite märkligt med tanke på att en "tjyv" som vill komma in till ett hus i stort sett aldrig använder den vägen.

I hemmaläge är larmet endast kopplat till huvuddörren. Annars är rörelselarmet kopplat till detektorer runt om i huset.
Citera
2009-07-21, 20:21
Medlem
"investera" i ett passage larm som du sätter i ex trappa, hall el dylikt. Tänk på att se till att ha IR strålen tillräckligt högt för att jycken ska kunna passera utan att det plingar.

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=link_product_popup.html&link=d ireclink&artnr=570308&utm_medium=system&utm_conten t=570308&utm_campaign=directlink&title=Passagelarm %20Border%20Patrol
Citera
2009-07-21, 20:57
Medlem
Paranoia?
Citera
2009-07-21, 21:10
Medlem
Ts.

Köp dig ett vapen, så känner du dig mindre orolig, det kan jag lova dig.
Citera
2009-07-21, 22:41
Medlem
Rookie81s avatar
Bygg ett panic room!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto