Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Ny fråga gällande tandkronan.
Var idag på mitt andra besök eftersom jag har haft fullt upp under hösten. Idag gjordes avtryck och allt möjligt. Just avtrycken på överkäken är kanske det mest obehagliga jag någonsin då de tryckte in värsta lerklumpen i truten på mig så det gick knappt att andas samtidigt som kväljningar var konstant närvarande. Än värre blev det när lerklumpen skulle ut då jag nästan höll på ramla ur stolen av kväljningarna.
Nu har jag bara cementeringen kvar om ett par veckor. Hur går den proceduren till? Jag är riktigt orolig att det kommer bli lika obehagligt som avtryckstagningen. Jag litar egentligen inte på tandläkare längre eftersom denna aldrig riktigt varnade mig hur illa det skulle bli idag men jag hoppas att jag får ett svar hur illa det kan bli.
Ofay snälla svara mig mår riktigt dåligt över detta.
Det där med hur lätt man har att få kväljningar är ju individuellt, han kanske inte kom sig för med att varna för att han inte tänkte på att du kanske har lite lättare för att få kväljningar. Senast jag fick sån där gegga inkörd i käften så varnade min tandläkare mig, men det gick hur fint som helst, vilket var ungefär vad jag förväntade mig då jag inte har särskilt lätt att få kväljningar.
Vad gäller "monteringen" av kronan så vill jag minnas att den var ganska smärtfri på alla sätt och vis. Jag har en krona som sattes in för ganska många år sedan, jag minns inte exakt hur det gick till annat än att det var bland de "trevligare" ingrepp jag har genomlidigt, även om det ju är diskutabelt hurvida ingrepp av tandläkare kan vara trevliga.

Men men, oroa dig inte för det, när allt är borrat och klart så är det värsta över, iallafall om din tandläkare gör på samma sätt som min(som dock är en privattandläkare, FT fördärvade nära nog mina tänder när jag gick där, tvi vale!).