2009-07-20, 16:16
Medlem
roccs avatar
Kan ni inte göra så att ni noterar användaren om användarens inlägg tas bort. Vet att det blir jävligt många noteringar men sätt en avstängning redan på 5 borttagningar eller något då för att få folk att tänka sig för innan de postar OT.
Citera
2009-07-20, 16:22
Medlem
orkarNs avatar
Inlägg raderas av olika skäl och moderatorernas möjligheter att ge tillsägelser at their discretion, så att säga, tycker jag personligen duger gott.
Citera
2009-07-20, 16:22
Bannlyst
Samt en ett meddelande i tråden typ: inlägg borttaget av moderator pga 1.12
Citera
2009-07-20, 16:57
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Samt en ett meddelande i tråden typ: inlägg borttaget av moderator pga 1.12
ok då. Uppmanar moderatorerna att försöka komma ihåg detta då det missats några gånger.
Citera
2009-07-20, 17:13
Medlem
-.LyckaVet.-s avatar
Jag tänkte också på det här. När medlemmars inlägg raderas i en tråd man läser står det ofta OT raderat /mod o.s.v. och det är jättebra, tycker jag. Alltså att man får veta att här har det raderats inlägg för att det var off topic eller nåt (tjänar nog många syften, förutom att det är fint principiellt). Finns det riktlinjer för det? Måste moderatorer skriva i tråden när de raderat inlägg (och varför de gjort det)?
En till fråga också: (säkert löjlig men) hur är det med administratörer och det här? Min (lilla) erfarenhet är att det bara raderas. Det är ju administratörer, och jag fattar det, men undrar appropå ovanstående.
Citera
2009-07-20, 17:15
Medlem
Heinzes avatar
Trams/OT kan raderas utan notifieringar.
Citera
2009-07-20, 17:28
Medlem
-.LyckaVet.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze

Skulle precis ändra i mitt inlägg angående just det. Regel 0.03: (...) Inlägg som är off-topic kan [min fetmarkering] raderas utan förvarning och motivering.
Props till de moderatorer som ändå gör det, trots att det inte direkt krävs av dem.
Bara för att få det hela förtydligat dock: detta gäller också allmän notifikation i berörd tråd?
Citera
2009-07-20, 17:49
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Det är uppskattat om ni gör det.
Citera
2009-07-20, 18:16
Medlem
toMishs avatar
Njäe, jag tycker att deras tid kan disponeras på vettigare saker än att meddela användare om att deras skräpinlägg är raderade. I aktiva trådar rensas ju ofta flera sidor samtidigt och att då behöva skicka PM till varenda kotte som har skrivit något ovidkommande och förklara att deras inlägg inte längre finns känns lite onödigt.

Och jag tycker inte heller att man ska bli avstängd för att fem av ens inlägg (oavsett anledning) har blivit raderade, då skulle det nämligen inte finnas någon att diskutera med. Och det skulle vara svårt rent tekniskt då inlägg som finns med i raderade trådar räknas som raderade, även om man inte gjort något fel i att svara i dem.
Citera
2009-07-20, 18:50
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Njäe, jag tycker att deras tid kan disponeras på vettigare saker än att meddela användare om att deras skräpinlägg är raderade. I aktiva trådar rensas ju ofta flera sidor samtidigt och att då behöva skicka PM till varenda kotte som har skrivit något ovidkommande och förklara att deras inlägg inte längre finns känns lite onödigt.
+1

Att exempelvis skicka PM till varenda användare som skriver +1 vore bra besvärligt. Det är trots allt lätt att radera och svårt att skicka PM. Nåja, tidsödande iaf.
Citera
2009-07-20, 19:07
Medlem
ojns avatar
Just tidsaspekten gör detta omöjligt. Det finns dessutom roligare saker att göra än att sitta och skicka PM hela dagarna. Tro det eller ej, men vi moderatorer vill kunna använda åtminstone en del av tiden på forumet till att vara vanliga användare.
Citera
2009-07-20, 19:08
Medlem
epost72s avatar
Ett automatgenererat meddelande till inläggare som som fått sitt inlägg raderat kanske vore något.

Kan iofs innebära risk att man börjar argumentera med moderator om huruvida raderingen var korrekt eller ej, med extra jobb för alla parter.

På något vis förs det väl redan idag statistik över hur många raderade inlägg en användare har?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in