• 1
  • 2
2003-12-02, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Undrar vad som händer med allt Åsnekött som importeras till Sverige?

Kom att tänka på Simpsons-avsnittet där Homer, Mr. Burns och Waylon Smithers flyr till Kuba (Biljon dollar bill). På gatan i Havanna bjuder en liten pojke Homer på kött.

Homer: Mmm, that´s good. What is It?
Pojken: Carne de burro (Åsnekött)
Homer: Mmm, burrito (Något heeelt annat...)

// Roger P.
2003-12-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Undrar vad som händer med allt Åsnekött som importeras till Sverige?

Salami brukar ibland innehålla åsnekött har jag hört. Men det kanske bara är en myt?
2003-12-02, 12:29
Medlem
Det är väl inget att haka upp sig på att det finns åsnekött här i landet. Kött som kött, spelar väl ingen större roll om man käkar muskler från en kossa, häst, älg, rådjur eller åsna?
2003-12-02, 12:33
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJ
Det är väl inget att haka upp sig på att det finns åsnekött här i landet. Kött som kött, spelar väl ingen större roll om man käkar muskler från en kossa, häst, älg, rådjur eller åsna?

Håller med till fullo. Så länge maten smakar bra och man inte blir sjuk av den så bryr jag mig inte ett dugg om vad den innehåller.

Det man inte vet har man inte ont av.

/Johan
2003-12-03, 01:15
Medlem
StigAllans avatar
Åt hamburgerkött när jag var ung men tycker numera att det är för sött i smaken.
Kan anta att åsne har liknande smak, men i kryddad korv spelar det inger roll.
Hvudsaken är att man äter gott och förbliver frisk.
2005-10-19, 10:44
Awaiting Email Confirmation
greger_124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det är märkligt. När någon anmärker på snusket så "vill man dom illa". Arabjäveln säger ju indirekt att eftersom kommisionen är rasister så vill dom stänga ner hans fina rstaurang bara för att jävlas.

Att man inte kan förvara matvaror i rumstemperatur eller skrapa ihop resterna i ett tråg som man sedan serverar nya portioner ur verkar kulturberikaren fullständigt missa poängen med...

Idioter...

// Roger P.

Jag vet att den här tråden är gammal men svarar ändå..
Jag känner Alex Saleh och han är fan ingen rasist. Vad fan är det som antyder att han indirekt tycker att kommisionen är rasister?
2005-10-19, 10:50
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger_124
Jag vet att den här tråden är gammal men svarar ändå..
Jag känner Alex Saleh och han är fan ingen rasist. Vad fan är det som antyder att han indirekt tycker att kommisionen är rasister?

Va fan!? Är inte du bannad än?

Sen kan du ju läsa ordentligt nästa gång, var sägs Alex vara rasist?

2005-10-19, 11:03
greger_124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Va fan!? Är inte du bannad än?

Sen kan du ju läsa ordentligt nästa gång, var sägs Alex vara rasist?

Jag menade att Roger Persson kan inte anklaga Alex Saleh och säga att Alex tycker att komissionen är rasister. Vad är det som antyder på att Alex Saleh tycker att komissionen är rasister?
2005-10-19, 11:05
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger_124
Kanske du som borde läsa ordentligt?
Roger Persson säger: Arabjäveln säger ju indirekt att eftersom kommisionen är rasister så vill dom stänga ner hans fina rstaurang bara för att jävlas.

Sorry, tar på mig det.

Det är ofta mellanösterninvandrarens första mothugg när han får kritik, att anklaga kritikern för rasism. Klockren analys av Roger P.
2005-10-19, 11:10
greger_124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Sorry, tar på mig det.

Det är ofta mellanösterninvandrarens första mothugg när han får kritik, att anklaga kritikern för rasism. Klockren analys av Roger P.

Vart i artikeln hittar du att Alex Saleh anklagar någon för att vara rasistisk?
2005-10-19, 11:51
Medlem
beos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag har en teori om att... eeehhh... "människor med icke-EU bakgrund" har betydligt sämre kökshygien än "vi" har. Jag har inga belägg för det utan det är mer en känsla. Någon som stödjer mig?

Inte jag.
Ett fyrstjàrnigt hotell i Belgien valde att pa onsdagen stàlla fram lite grillbleck samt en buffé av gronsaker, ratt kott och ra fisk. Fisken kàndes làtt igen som forratten fran sondagen, mandagen, tisdagen samt onsdag lunch, kottet motsvarande huvudratter ... Sa langt den belgiske kocken alltsa. De fa nordborna forfasade sig, tog en "ratallrik" och en gronsaks/grillattallrik, dubbla gafflar och grillade till forkolningsgransen. Fransman med flera stallde sig mkt fragande till vara forsiktiga antydningar om att deras blandning av bakad potatis, majonàs, ra fisk, ra scampi och ra kyckling (gosit ihopmojad) kanske kunde vara ohalsosam ....
EU ar rasnuskigt pa sina stallen.
2005-10-19, 12:05
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Urspårad och förhistorisk tråd, uppväckt helt OT.
Låser denna.

/Mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in