Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-20, 03:54
Medlem
Dea85s avatar
Tja!

Har fått ett liten problem. Firefox glömmer bort min inloggning, trots att jag bockar i rutan "kom ihåg mig" eller "remember me". Har aldrig haft detta problem tidigare, men nu glöms jag bort så fort jag stänger av firefox

Har senaste versionen btw, 3.5.1.

Tacksam för hjälp!
Citera
2009-07-20, 04:01
Bannlyst
Det finns väl inställning för att komma ihåg lösenord
Citera
2009-07-20, 04:20
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter
Det finns väl inställning för att komma ihåg lösenord

Nu är jag ingen expert, men jag tror att det är två olika saker det där. Firefox kan spara login och lösenord, men att man inte stannar som inloggad är en annan femma

Om vi tar detta forum som exempel så är login och pass fälten tomma när jag startat firefox. Men när jag knappar in "D" så dyker mina login upp i rullisten och efter jag markerat Dea85 fyller firefox i lösen. Men det problemet är att jag måste gå igenom den proceduren varje gång jag surfar in här
Citera
2009-07-20, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Nu är jag ingen expert, men jag tror att det är två olika saker det där. Firefox kan spara login och lösenord, men att man inte stannar som inloggad är en annan femma

Om vi tar detta forum som exempel så är login och pass fälten tomma när jag startat firefox. Men när jag knappar in "D" så dyker mina login upp i rullisten och efter jag markerat Dea85 fyller firefox i lösen. Men det problemet är att jag måste gå igenom den proceduren varje gång jag surfar in här

fyll bara i "kom ihåg mig" eller vad det nu står när du loggar in här så är du ständigt inloggad
Citera
2009-07-20, 04:49
Medlem
Kolla igenom firefox inställningar noga. Om inte det hjälper tycker jag du ska installera om firefox.
Citera
2009-07-20, 05:49
Medlem
Dea85s avatar
@Encounter,

Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Firefox glömmer bort min inloggning, trots att jag bockar i rutan "kom ihåg mig" eller "remember me".
Tacksam för hjälp!

@j0k3r,

Är rädd för att jag måste göra det
Kan jag rädda alla mina favoriter/bokmärken på nåt vänster eller måste jag skriva fixa allt "manuellt"
Citera
2009-07-20, 06:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tips:

Detta ämne med att FF inte sparar uppgifter finns på FB.
På den senaste tiden så har det inkommit trådar om detta ämne och även lösningar.

Slutsumman: -> Sökfunktionen
Citera
2009-07-20, 07:35
Medlem
Dea85s avatar
Mycket riktigt CyrusGNetWork. Det visade sig att min cookies.sqlite fil va korrupt, så jag tog bort den och nu funkar allt igen

Du kan låsa tråden om du vill
Citera
2009-07-20, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter bra.

Vi låter tråden vara öppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto