2009-07-20, 01:02
Medlem
Någon som vet ungefär vad Kanal 5 betalar för att damma av gamla serier?
Citera
2009-07-20, 01:05
Medlem
fuckets avatar
Nej, jag tror ingen på flashback forum vet det.
Citera
2009-07-20, 07:36
Medlem
macknus avatar
Det är inte billigt, Seinfeldt drog in 700milj sen 1juni 08 och mestadels från serien Seinfeldt så rättigheterna att skicka kostar nog en del.
Citera
2009-07-20, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Det är inte billigt, Seinfeldt drog in 700milj sen 1juni 08 och mestadels från serien Seinfeldt så rättigheterna att skicka kostar nog en del.

Det är ingen emigrerande adelsherre på 1600-talet i Stockholm vi talar om, Seinfeld skall det vara.
Citera
2009-07-20, 08:15
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Det är ingen emigrerande adelsherre på 1600-talet i Stockholm vi talar om, Seinfeld skall det vara.

Ahh kanske jag som utalar det fel men när jag säger hans/seriens namn så avslutar jag med t så då hamna det i stavningen med. Skulle se hur jag stava genre när jag var mindre (eller ungdom då)
Citera
2009-07-20, 10:12
Medlem
Borghesias avatar
Vad har detta med film att göra?
Citera
2009-07-20, 10:57
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Tror att det är vanskligt att bedöma kostnaden för en enskild serie, särskild de kommersiella kanalerna är bundna av s.k. output deals och köper program i bulk från centrala distributörer som man har övergripande avtal med. Ofta köps serier och filmer in i stora paket där det finns ett mindre antal starka kort och en mängd utfyllnad som kanalen också förbinder sig att köpa och visa om de vill ha det konkurrenskraftiga materialet. En serie som Seinfeld tillhörde förmodligen de starka korten för sådär en tio år sedan när SVT visade den, men har väl gissningsvis sjunkit i värde så att den nu har mer utfyllnadskaraktär i programpaketen och säljs med ett stort antal reprisrätter, vilket gör att kanalerna kan sända den dagligen.
Citera
2009-07-20, 14:47
Medlem
Cineastens avatar
Tråd flyttad till Tv-forumet där den hör hemma.
/Mod

Har TS funderat på att kontakta Kanal 5 i ärendet? Annars vore ju det en bra idé för att få svar på frågan.
Citera
2009-07-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Tror att det är vanskligt att bedöma kostnaden för en enskild serie, särskild de kommersiella kanalerna är bundna av s.k. output deals och köper program i bulk från centrala distributörer som man har övergripande avtal med. Ofta köps serier och filmer in i stora paket där det finns ett mindre antal starka kort och en mängd utfyllnad som kanalen också förbinder sig att köpa och visa om de vill ha det konkurrenskraftiga materialet. En serie som Seinfeld tillhörde förmodligen de starka korten för sådär en tio år sedan när SVT visade den, men har väl gissningsvis sjunkit i värde så att den nu har mer utfyllnadskaraktär i programpaketen och säljs med ett stort antal reprisrätter, vilket gör att kanalerna kan sända den dagligen.

Intressant, undrade därför att Seinfeld är den komikern som tjänar mest och han tar det ändå lugnt och är hemma med barnen. Tydligen äger han rättigheterna till serien och håvar in pengar den vägen. Över 650 miljoner i inkomst det senaste året.
Citera
2009-07-21, 07:56
Bannlyst
Jag tror att det är relativt billigt. Se bara på 6:an som har ett gäng Simpsons-cd-skivor som dom har kört i minst 10 år nu.

Tyvärr har Discovery börjat med samma sak. Exempelvis American Hot Rods. För det första är avsnitten 4-5 år gamla, och sen dyker folk som dött eller slutat upp igen i nåt gammalt avsnitt.

Som tur är sänder dom nya avsnitt av Deadliest Catch!
Citera
2009-07-21, 08:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Och hur är det med riktigt gamla TV-serier? Måste man väl kunna få sända för en spottstyver? Typ Mork & Mindy eller miniserien "Marco Polo" som gick när jag var ung.

En sådan reklamfinansierad kanal borde väl någon kunna dra igång? Personligen skulle jag säkert slötitta på den emellanåt. Jag menar hellre en repris av Mork & Mindy som man inte sett på 15 år än ytterligare en reprissväng av Seinfeldt för sjuttielfte gången på tio månader?
Citera
2011-03-04, 01:42
Medlem
Goldbeachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Och hur är det med riktigt gamla TV-serier? Måste man väl kunna få sända för en spottstyver? Typ Mork & Mindy eller miniserien "Marco Polo" som gick när jag var ung.
Detta skulle vara intressant att veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag menar hellre en repris av Mork & Mindy som man inte sett på 15 år än ytterligare en reprissväng av Seinfeldt för sjuttielfte gången på tio månader?
Håller med till fullo.

P.s. Sorry för bump:en.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här