2009-07-19, 19:36
Medlem
tobins avatar
Om jag installerar XP på min externa HD kommer då de filerna som redan ligger där raderas? HDn är i NTFS format.

EDIT:Behöver jag ens installera XP, jag har XP installerat i en annan dator men vill ha det i min externa HD till denna datorn eftersom att jag har vista här men vill ha XP här ibland för att kunna spela ett visst spel.

Funkar det att kopiera windowsmappen mm rakt av från XP datorn in i externa HDn ock sedan boota från den?
Senast redigerad av tobin 2009-07-19 kl. 19:42.
Citera
2009-07-19, 20:32
Medlem
cannaBes avatar
Om jag installerar XP på min externa HD kommer då de filerna som redan ligger där raderas? HDn är i NTFS format. Du kan installera Xp utan att formatera hårddisken innan. Så nej, filerna måste nödvändigtvis inte raderas. Dock är de inte optimalt att köra ett operativsystem på en extern hdd eftersom den är mycket segare än en sata eller pata hdd.

EDIT:Behöver jag ens installera XP, jag har XP installerat i en annan dator men vill ha det i min externa HD till denna datorn eftersom att jag har vista här men vill ha XP här ibland för att kunna spela ett visst spel. Varför inte köra dual-boot med Vista och XP? Eller använda dig av Virtual PC, Virtualbox eller VMWare för att köra XP virtuellt inifrån Vista?

Funkar det att kopiera windowsmappen mm rakt av från XP datorn in i externa HDn ock sedan boota från den? Nej.
Citera
2009-07-19, 21:09
Medlem
tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Du kan installera Xp utan att formatera hårddisken innan. Så nej, filerna måste nödvändigtvis inte raderas. Dock är de inte optimalt att köra ett operativsystem på en extern hdd eftersom den är mycket segare än en sata eller pata hdd.

De alternativen du räknade upp är jag inte så sugen på av div anledningar.

Även om usb hastigheten är lägre så spelar det väll ingen större roll? Eftersom den enda anledningen att jag vill ha xp är att jag vill kunna spela battlefield1942 FH på denna datorn.

sata är väll ungefär 6ggr snabbare än usb?
Senast redigerad av tobin 2009-07-19 kl. 21:12.
Citera
2009-07-19, 22:49
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobin
De alternativen du räknade upp är jag inte så sugen på av div anledningar.

Även om usb hastigheten är lägre så spelar det väll ingen större roll? Eftersom den enda anledningen att jag vill ha xp är att jag vill kunna spela battlefield1942 FH på denna datorn.

sata är väll ungefär 6ggr snabbare än usb?
Nej, vill du inte göra det på det sättet så vill du ju inte Då får du väl köra som du hade tänkt från början, det funkar ju.
Citera
2009-07-19, 23:13
Medlem
tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Nej, vill du inte göra det på det sättet så vill du ju inte Då får du väl köra som du hade tänkt från början, det funkar ju.

Då vet jag danke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in