• 8
  • 9
2010-07-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Som att köpa en cab, motorcykel eller båt - det är inte så ofta man använder den, men när den väl används så njuter man verkligen.
Livsnjutning är alltid prisvärd.

Okej ?
Citera
2010-07-06, 19:17
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Okej ?
Ja, du tycker att AC är värdelöst eftersom man bara använder den några månader. Jag tycker att AC är kanon, de månader den gör nytta är den värd varje krona.
Precis som en cab, onödig i åtta månader, underbar i fyra.
Citera
2010-07-06, 20:03
Moderator
Tystnads avatar
Jag tror detta beror på att man har ett annat tänkande gällande ventilationen i Sverige ,här är det ju lag på att det skall vara ett visst flöde så och så i vissa rum.

Dom ventilationssystem jag sett där man i efterhand har påmonterat kylaggregat har INTE fungerat tillfredställande.Antingen blåser det för kallt eller så är det för varmt för brukaren.

Skall man ha kyla så måste varje rum kunna regleras (strypas/öppnas)separat efter brukarens önskemål ,och detta är ju inte möjligt i system där varje rumsventil är fast inställd på ett visst flöde.
Citera
2010-07-23, 19:35
Medlem
elgecys avatar
Förmodligen för att det är dyrt att både installera och bruka, framför allt när dagarna med plusgrader i vårt land går att räkna.
Citera
2010-07-23, 22:02
Medlem
serbers avatar
Vi behöver det helt enkelt inte sen finns det många länder där dom inte har AC som är betydligt varmare runt medelhavet tex och dom byggde sina hus i tjock sten/betong för att hålla värmen ute.
Flytta in i en källare är prima då har man svalt och skönt året om.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in