2009-07-19, 18:02
Medlem
Reichs avatar
Jag missade på en jävla bokstav och det tog en evighet i US innan pengarna "bouncade".

Hur i helsicke får jag snabbast/billigast över $1900 till USA??? Nån som vet, paypal åsådana sajter (W-U) är förjäkla dåliga pått visa avgifterna eller hur lång tid det tar....

Argh, blir tokig här, viktigt att jag får över stålarna asap men utan att det kostar multum...

HALP!
Senast redigerad av Reich 2009-07-19 kl. 18:04.
Citera
2009-07-19, 19:34
Medlem
Enklast är väl att skriva rätt bokstav och försöka igen? Det överföringssättet du har provat är nog billigast. Jag vet inte vilken uppfattning du har om tider för att överföra pengar till USA, men att det "tog en evighet" för pengarna att studsa tillbaka är ju att överdriva kraftigt. Du gjorde överföringen den 14/7 och du har redan fått tillbaka pengarna. Idag är det söndag så det tog ju bara 3 bankdagar för sjutton! Om det nu är så akut, varför inte använda Western Union? Då går det på några sekunder men det kostar multum.
Citera
2009-07-19, 20:26
Medlem
Reichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Enklast är väl att skriva rätt bokstav och försöka igen? Det överföringssättet du har provat är nog billigast. Jag vet inte vilken uppfattning du har om tider för att överföra pengar till USA, men att det "tog en evighet" för pengarna att studsa tillbaka är ju att överdriva kraftigt. Du gjorde överföringen den 14/7 och du har redan fått tillbaka pengarna. Idag är det söndag så det tog ju bara 3 bankdagar för sjutton! Om det nu är så akut, varför inte använda Western Union? Då går det på några sekunder men det kostar multum.

Jag har inte fått stålarna än, vet bara att ifredags godkände dom (Homeland security) inte överföringen pga felstavningen. Allt enligt telesamtalen för att spåra pengarna han gjorde...

multum är ingen höjdare. Kan du definera multum?
Citera
2009-07-19, 20:50
Medlem
antagonistens avatar
Man kan inte skicka mer än 999SEK online, men vid den summan ligger i alla fall avgiften på 190SEK.
Det finns antagligen ett par olika avgiftsnivåer men du får nog räkna med någon tusenlapp eller två i alla fall.

Kontakta WUs kundtjänst eller något ombud (7-11, Pressbyrån m.fl.) om du vill ha en exakt siffra.
Citera
2013-02-26, 05:58
Medlem
Paypal fungerar. Vet inte om det är billigast och snabbast men det lirar.
Du skickar från ditt bankkonto ---> Ditt PP konto (~2d) ----> Mottagarens PP konto (3d) ---> mottagaren till sitt bankkonto i USA (~2d).

Kvitto från PP:

Amount sent:
-$290,00 USD (equals -1 962,92 SEK)
Fee amount:
-$2,90 USD
Net amount:
-$292,90 USD

Conversion from:
-1 962,92 SEK
Conversion to:
$292,90 USD
Exchange rate:
1 Swedish Krona = 0,1492 U.S. Dollars <----- Ganska säker att detta var 3,4% över växelkursen.

Växelkursen: Googla: convert 1 sek to dollar

Se även info från Paypal: https://www.paypal.com/se/webapps/he...76100007&m=TCI

Då Crispy Cream skylten lyser så är munkarna färska... sväng in med SUVen och köp ett tolvpack. Svulla skitmat i bilen, thats the shit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in