Som alla tidigare skriver så är Vivalla Örebros sämsta område.
Det bor bara invandrartrash och låginkomsttagare där vilket gör att det är väldigt segregerat.
90% av droghandeln på öppen gata sker i Vivalla. Skulle det vara så att din flickvän skulle vara på väg hem från affären en dag och bevittnade en deal som någon fick syn på så tror jag att det skulle kunna sluta illa för henne.
Finns givetvis bra folk där med, drar inte alla över en och samma kant - Men UNDVIK TILL HÖGSTA MÅN!!!
Jag tycker det är konstigt att ingen nämnt Ladugårdsängen som ett bra alternativ. Det är ett kanonområde på söder i Örebro (ca 10 min gångavstånd till centrum med cykelväg direkt till universitetet (ca 5 min)). Det finns många bostadsrätter här och området har många nybyggda lägenheter. Många hyr ut i andrahand just till studenter.
I övrigt så finns det massa forum på nätet för studenter i Örebro där det finns folk som söker efter inneboende att dela sin lägenhet med som också pluggar.
Googla lite så hittar du snabbt mer info.
Men Vivalla? Kaxiga segregerade invandrare som gärna våldtar, slåss, rånar, förnedrar och förstör... Undvik skiten och om möjligt, kasta in en fet bomb och jämna skiten med marken tillsammans med packet!
Sedan vet jag inte hur det är med uppehållstillstånd och visum till Vivalla nuförtiden... Kan bli ett problem!