Hej, jag har ett irriterande problem, jag kör Vista Ultimate x64, detta problemet märkte jag idag, brukar ladda ner filmer och mounta i daemon tools och se i VLC.
Nu när jag mountade en film jag skulle se, då gick det inte att se i VLC för det krashade precis när det startade, samma sak med windows media player, divx filmer går att se utan problem, men icke filmer mountade i daemon tools för då krashar mediaspelaren. Någon som vet vad det kan vara ?
Det är inte alls skit samma. Hur ska man kunna hjälpa till, eller varför ska man över huvud taget skriva något, när folk inte läser eller förstår det som skrivs?
Det är dessutom redan utrett här i tråden hur det fungerar. Codec packs är EVIL. Använd aldrig dessa, de tattar bara till allting och det ena codec:et kan ställa till fanstyg för det andra. Ju fler codecs, desto sämre med andra ord.
Utöver nämnda VLC använder jag själv PowerDVD för att kolla DVD i datorn. Ett alternativ värt att prova, dock ej utan att packa upp.
TS problem kan dessutom mycket väl bottna sig i filfel som han själv skriver.
Tack för din trevliga attityd, en sådan kommer man alltid långt med.
Jag kan inte se några filmer alls på min dator nu, det gick innan, jag har kört in Divx Player. men det är sten dött...
Snälla är det någon som kan hjälpa, en totalt noll ställd person
För att du ska kunna spela dvd-filmer på datorn måste det finnas en dvd-avkodare. Huruvida det finns en dvd-avkodare installerad på din dator eller inte kan du kontrollera genom att klicka på Start-knappen och välja Kör. I dialogrutan som öppnas skriver du in dvdupgrd /detect i fältet Öppna och klickar på OK. Om det finns en dvd-avkodare installerad öppnas meddelanderutan Detected DVD decorders där du hittar information om avkodaren, bland annat vilken version som används.
edit: Ladda hem den nya versionen av VLC så ska du se att det löser sig