2009-07-19, 00:46
Medlem
sigma88s avatar
Har en Dell Vostro 1700. Några månader sedan anade jag att jag kanske inte har senaste drivrutiner när det gäller grafikkortet. Detta ledde till att jag installerade äldre drivrutiner av misstag och sedan dess sker följande när jag startar datorn:

Min vanliga upplösning är 1900x1200 (vilket är det jag ser när jag startar datorn och skrivbordet dyker upp). Men efter kanske 10s så blinkar skärmen till en gång och ställer in gamla inställningar vilket innebär kanske 1024-upplösning med 8 färger eller något. Detta gör att jag måste gå in på "Anpassning" och ändra tillbaka till 1900x1200 och 32bit varenda gång jag startar datorn. Observera att denna "blinkning" av skärmen funnits sedan jag köpte datorn 15 månader sen men skillnaden är att den inte ändrade på upplösningen tidigare. Föreslå inte systemåterställning eftersom det inte gick.

Hur ändrar jag detta? Jag kan leva med själva blinkningen men orkar verkligen inte att ändra upplösningen vid varje uppstart.
Citera
2009-07-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigma88
Har en Dell Vostro 1700. Några månader sedan anade jag att jag kanske inte har senaste drivrutiner när det gäller grafikkortet. Detta ledde till att jag installerade äldre drivrutiner av misstag och sedan dess sker följande när jag startar datorn:

Min vanliga upplösning är 1900x1200 (vilket är det jag ser när jag startar datorn och skrivbordet dyker upp). Men efter kanske 10s så blinkar skärmen till en gång och ställer in gamla inställningar vilket innebär kanske 1024-upplösning med 8 färger eller något. Detta gör att jag måste gå in på "Anpassning" och ändra tillbaka till 1900x1200 och 32bit varenda gång jag startar datorn. Observera att denna "blinkning" av skärmen funnits sedan jag köpte datorn 15 månader sen men skillnaden är att den inte ändrade på upplösningen tidigare. Föreslå inte systemåterställning eftersom det inte gick.

Hur ändrar jag detta? Jag kan leva med själva blinkningen men orkar verkligen inte att ändra upplösningen vid varje uppstart.
Du har liksom "icke pålästa alls", startat datorn aovsett staratt din dator med helt felaktiga inställningar. Klantig värre. Om man antar att du nyttjar Microsoft Windows, så är lösningen att ändra till lägre upplösning, dvs den som hårdvaran dvs den som din bildskärm maximalt klarar av som typ på en billig lcd likt 1080x768 blir det nog enklare i felsäkert läge. Trots att jag svarar detta även under enornt hög promilllehalt.
Citera
2009-07-19, 12:04
Medlem
sigma88s avatar
jag förstår inte någonting av det du skrev. datorns optimala bildskärmsläge är 1900x1200. varför skulle jag starta i det lägre läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in