2009-07-18, 20:10
Medlem
techno_the_kings avatar
På senare tid så har det dykt upp allt fler & fler trådar som har med skattjakter att göra & anledningen till detta är väl att det blir många inlägg & många visningar

Jag själv liksom flera andra tycker väl att dessa trådar är mer eller mindre tramsiga & anser väl att det är personen som skriver först i tråden som skall få den utannonserade varan
det postas dessutom en hel del off-topic i dessa trådar

Rapporterade för någon vecka sen en av dessa trådar & kom med ett förslag att ha en enda stor skattjaktstråd som kunde heta tex Skattjakter Sverige runt
dock så får ju mod hålla en del koll på så att det inte blir en massa offtopic i dessa trådar som det är nu i dom befintliga
antingen detta eller så förbjud dessa skattjaktstrådar
det känns som om att dom inte hör hemma i Rys

bara ett förslag ps.
Citera
2009-07-18, 20:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
På senare tid så har det dykt upp allt fler & fler trådar som har med skattjakter att göra & anledningen till detta är väl att det blir många inlägg & många visningar

Jag själv liksom flera andra tycker väl att dessa trådar är mer eller mindre tramsiga & anser väl att det är personen som skriver först i tråden som skall få den utannonserade varan
det postas dessutom en hel del off-topic i dessa trådar

Rapporterade för någon vecka sen en av dessa trådar & kom med ett förslag att ha en enda stor skattjaktstråd som kunde heta tex Skattjakter Sverige runt
dock så får ju mod hålla en del koll på så att det inte blir en massa offtopic i dessa trådar som det är nu i dom befintliga
antingen detta eller så förbjud dessa skattjaktstrådar
det känns som om att dom inte hör hemma i Rys

bara ett förslag ps.

https://www.flashback.org/sok/skattjakt?f=174

Jag kan hålla med om att de egentligen inte hör hemma i Rys samtidigt kan jag inte komma på ett bättre forum heller, förutom Laidback då där alla andra lektrådar finns.

En enda stor blir nog svårt med tanke på medlemmars geografiska placering och om inte annat rörigt om mängder av orter förkommer i samma tråd.
Citera
2009-07-18, 21:02
Medlem
googlevistas avatar
Eftersom reglerna säger att den som skriver först i tråden ska få varan, så är ju dessa trådar klara regelbrott, kan man tycka?

Jag håller med om att de borde bort. Laidback finns väl till för sånt här?
Citera
2009-07-18, 21:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är ett regelbrott.

Ex: https://www.flashback.org/showpost.php?p=7753947&postcount=5
Citera
2009-07-18, 22:54
Medlem
putteputte88s avatar
Jag håller med om att dessa trådar borde tas bort, alternativt flyttas/få en egen underavdelning eller liknande. Känns som tramsande och inte så givande. Laidback eller papperskorgen tycker jag låter bäst.
Citera
2009-07-18, 23:14
Medlem
Bulawayos avatar
Jag tycker själv att det är jättebra såhär. Om jag skulle ge bort något i RYS så skulle det aldrig bli till den förste (om det inte är någon jag gillar såklart). Hellre att den som får något går ut och hämtar det själv, än att det är samma människor som alltid sitter där och häckar. Jag har t o m tänkt att den som skall få gåvan bör motivera varför denne behöver det mest. Jag vet att jag har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in