2009-07-18, 19:44
Medlem
Kirriss avatar
Hallåj på er,

Blev lite sugen att testa Windows 2000 idag då det var en jäkla massa år sedan jag använde det sist.
Men då är frågan, vilken version ska jag använda då jag sitter på dual core och 4GB minne, är det Windows 2000 server jag skall använda mig utav då?

Tack på förhand

Edit: Helsike, bommade på forumsdel nu, då den ska egentligen ligga i windows- operativsystem.
Citera
2009-07-18, 19:48
Medlem
ganglere2s avatar
Inte för att jag har följt med i de där olika versionerna av windows men är inte 2000 gammal?
Citera
2009-07-18, 19:50
Medlem
Kirriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte för att jag har följt med i de där olika versionerna av windows men är inte 2000 gammal?

Haha jo, det stämmer. Men som sagt, blev sugen att prova det igen
Citera
2009-07-18, 19:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirris
Haha jo, det stämmer. Men som sagt, blev sugen att prova det igen

Jaha, då förstår jag. Tror jag iaf.
Är det inte besvärligt att använda gamla versioner? Har ju inte stöd för modern hårdvara, olika nyare funktioner på nätet m.m.
Citera
2009-07-18, 19:56
Medlem
Kirriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jaha, då förstår jag. Tror jag iaf.
Är det inte besvärligt att använda gamla versioner? Har ju inte stöd för modern hårdvara, olika nyare funktioner på nätet m.m.

Nja, det ska inte vara nå problem då det finns Service Pack 4 till Windows 2000 nu för tiden, och majoriten av program har stöd för 2000.
Sen ska jag dessutom köra Windows 2000 på en partition och samtidigt ha XP på en annan, så det är bara att byta mellan de två hur man vill.
Citera
2009-07-18, 20:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Nja, det ska inte vara nå problem då det finns Service Pack 4 till Windows 2000 nu för tiden, och majoriten av program har stöd för 2000.
Sen ska jag dessutom köra Windows 2000 på en partition och samtidigt ha XP på en annan, så det är bara att byta mellan de två hur man vill.

Då förstår jag. Med uppdateringar i form av service pack borde det ju gå.
Ännu enklare vore att ha 2000 i en helt separat dator om du har tillgång till det. Då slipper du besväret med partitioner. Borde väl gå att köra på någon lite äldre burk om man har en stående.
Citera
2009-07-18, 20:57
Medlem
PhantomBlots avatar
Övriga operativsystem → Windows

mod
Citera
2009-07-18, 21:16
Medlem
kanulas avatar
Kör virtuellt så slipper du fundera på dualboot, partioner, virus å sån skit.
Citera
2009-07-18, 21:29
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Hallåj på er,

Blev lite sugen att testa Windows 2000 idag då det var en jäkla massa år sedan jag använde det sist.
Men då är frågan, vilken version ska jag använda då jag sitter på dual core och 4GB minne, är det Windows 2000 server jag skall använda mig utav då?
Professional går lika bra. Du kan inte använda alla 4 GB, inte heller stöder Win2k flera kärnor. Det stödjer däremot flera fysiska processorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in