2009-07-18, 18:01
Medlem
Pr3sts avatar
Är det någon som har varit i kontakt med Avanza och har information om när deras system ska vara igång igen?
Citera
2009-07-18, 18:22
Medlem
EgggEs avatar
Jag kommer in på sidan jämfört med innan under dagen då det inte ens gick. Ska inte vara några problem nu ???
Citera
2009-07-18, 18:25
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Jag kommer in på sidan jämfört med innan under dagen då det inte ens gick. Ska inte vara några problem nu ???

Kommer in på Avanza.se, men kan inte logga in på mitt konto. "Inloggningen misslyckades".
Citera
2009-07-18, 18:28
Medlem
Gurkan100s avatar
Fler som inte kommer åt sitt konto eller?
Citera
2009-07-18, 18:29
Medlem
bernankes avatar
"Idag var en tråkig dag. Vi har fått många kommentarer och SMS från er kunder och vill därför kort förklara även här vad som hänt. På grund av en brand i en av våra datorhallar var vår sajt tyvärr inte tillgänglig under en stor del av dagen. Vi beklagar det inträffade! Nu är vi uppe igen. Vill ni ha mer utförlig information om vad som inträffat går det som vanligt bra att kontakta vår kundsupport på måndag.

Anna-Carin Löfstedt
Gruppchef Kundsupport
Avanza Bank"
Citera
2009-07-18, 18:32
Medlem
Gurkan100s avatar
" Systemmeddelande: För tillfället går det inte att logga in. Dagens tekniska problem berodde på en brand i en av våra serverhallar. Vi beklagar det inträffade. För mer information kontakta kundsupport på måndag. "
Citera
2009-07-18, 18:33
Medlem
Svenglens avatar
Nej, jag kom inte heller in.

Avanza verkar inte ha koll på sin "katastrofplanering". Jag undrar vad revisorerna säger om det?
Citera
2009-07-18, 18:40
Medlem
EgggEs avatar
Tänk om allas konton är raderade efter den förödande branden i server och backup-server hallen! Så nu är allting nollställt och alla pengar förlorade ut i cyberspace!
Citera
2009-07-18, 18:41
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen
Nej, jag kom inte heller in.

Avanza verkar inte ha koll på sin "katastrofplanering". Jag undrar vad revisorerna säger om det?

Ja, vad hade hänt om detta inträffat en vardag tex?
Citera
2009-07-18, 18:42
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Tänk om allas konton är raderade efter den förödande branden i server och backup-server hallen! Så nu är allting nollställt och alla pengar förlorade ut i cyberspace!
Aktierna är inregistrerade i Euroclear och hos Finansinspektionen så du kan vara lugn. Du står fortfarande som ägare vad än som händer hos Avanza, eller valfri annan värdepappersmäklare. De är trotts allt bara mäklare, dvs förmedlar värdepapper, du och jag är ägarna.
Citera
2009-07-18, 18:46
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Aktierna är inregistrerade i Euroclear och hos Finansinspektionen så du kan vara lugn. Du står fortfarande som ägare vad än som händer hos Avanza, eller valfri annan värdepappersmäklare. De är trotts allt bara mäklare, dvs förmedlar värdepapper, du och jag är ägarna.
Ja med dina lugnande ord så förstår man ju att det självklart inte är någon fara!

... Såvida inte Euroclear och finansinspektionen också haft bränder i servrarna

"Finanskris TVÅ á la 2009"
Citera
2009-07-18, 19:28
Medlem
EgggEs avatar
Om någon undrar så har inloggningarna börjat fungera, logga in precis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera