2009-07-18, 14:39
Medlem
Hallå.

Undrar bara om reflänkar alltid är otillåtna, även där man upplyser om att det är en sådan?

Ex:

"Testa nya pokersiten Phailpoker! www.phailpoker.se/refclinto för att ge mig spelmarker!

www.phailpoker.se för att regga utan ref!"
Citera
2009-07-18, 14:40
Medlem
pokerpavels avatar
Gjorde precis som du skrev och blev bannad 7 dagar, sög rätt hårt
Citera
2009-07-18, 14:42
Medlem
nylndrs avatar
Vad tror du själv?
Citera
2009-07-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylndr
Vad tror du själv?

Jag tror de alltid är otillåtna. TROR.
Citera
2009-07-18, 14:44
Medlem
KiKPNNs avatar
Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.

Så tjänar du något på det så, nej, du får inte använda ref-länkar på det här forumet. Så simpelt är det.
Citera
2009-07-18, 15:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Räkna med att alla reflänkar är förbjudna. Att tjäna på reflänken behöver inte nödvändigtvis vara pengar utan kan vara i princip vad som helst och hur obetydligt som helst. Reflänkar till pokersiter eller liknande ger minst en varning.
Citera
2009-07-18, 15:21
Medlem
antagonistens avatar
Varför ändras inte regeltexten? Just det där med att ref-länkar får postas om ingen tjänar någonting på det leder nog till att många bannar ut sig i onödan.
Hela tanken med ett referralsystem är ju att den som "värvar" ska tjäna någonting på det, det finns m.a.o. inga referrallänkar som inte ger några fördelar.

Jag försökte ju att pusha för en förändring redan när jag var moderator, och ändå har ingenting hänt sedan dess.
Citera
2009-07-18, 16:12
Medlem
rotten_88s avatar
Lite kul att TS inlägg blivit rp:at, fast sidan han länkade till inte ens existerar.
Citera
2009-07-18, 17:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Varför ändras inte regeltexten? Just det där med att ref-länkar får postas om ingen tjänar någonting på det leder nog till att många bannar ut sig i onödan.
Hela tanken med ett referralsystem är ju att den som "värvar" ska tjäna någonting på det, det finns m.a.o. inga referrallänkar som inte ger några fördelar.

Jag försökte ju att pusha för en förändring redan när jag var moderator, och ändå har ingenting hänt sedan dess.

Citat:
Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.

Det är väl ganska tydligt, men de kanske är en tolkningsfråga?
Citera
2009-07-18, 17:29
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är väl ganska tydligt, men de kanske är en tolkningsfråga?
Jag kan garantera dig att många av de som åker på avstängningar för att ha publicerat ref-länkar inte tror att poäng i virtuella spel o. dyl. räknas som "pengar (eller andra fördelar)". Varför ha med texten? Det enda den gör är att skapa förvirring.
Citera
2009-07-18, 17:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag kan garantera dig att många av de som åker på avstängningar för att ha publicerat ref-länkar inte tror att poäng i virtuella spel o. dyl. räknas som "pengar (eller andra fördelar)". Varför ha med texten? Det enda den gör är att skapa förvirring.

Jo det är sant och som du säger jag kan inte direkt komma på några ref-länkar som inte ger några fördelar.
Citera
2009-07-18, 18:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Lite kul att TS inlägg blivit rp:at, fast sidan han länkade till inte ens existerar.

Många klickar inte ens på någon av dessa länkar, utan gör direkt en RP när det handlar om reklam eller ref-länkar, så får moderator bedöma inlägget.

Jag skulle aldrig klicka på något som ser ut som en reflänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in