2009-10-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
exakt, jag betalade också hälften först och skulle betala min andra hälf efter jag har fått varan.
men jag har också anmält honom så får hoppas han åker dit Vad va de du skulle ha köpt för ngt?

då är det säkert samma snubbe. ja skulle köpt satio av han. undra om ja inte skulle ringa snuten å säga till om att han byter namn och kontonr... PMa mig alla uppgifter du fick av han! kontonr, telenr, adress osv..

eller iofs så har du väl fått en polisanmälan hemskickad? då borde du ha ett nummer på den som kanske räcker med att jag tar å säger till dom... så kan dom koppla ihop fallen...
Citera
2009-10-30, 18:11
Medlem
snoopchakkes avatar
Fråga

Tjena!

En fråga angående överföringar,

Om kontonummret och ifyllt mottagarnamn inte stämmer överens när man överför görs någon kontroll då? T,ex att jag notifieras om detta och kan avbryta transaktionen eller så..

Fråga för det är fråga om förskottsbetalning, användning av falskt namn som inte stämmer överens med konto sedan... ja ni hajjar.
Senast redigerad av snoopchakke 2009-10-30 kl. 18:24. Anledning: Göra väsentlig
Citera
2009-10-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sq92
Är man så dum att man skickar pengar i förskott förtjänar man fan att bli blåst haha!
Väldigt elakt skrivet, de är ju brottsoffer!
Citera
2009-10-31, 17:18
Medlem
Jag skickade en operatörslåst mobil till en snubbe i Göteborg för upplåsning. (Han annonserade sina tjänster på Tradera.) Den telefonen såg jag aldrig mer.
Han påstod att posten snott den. Blåsning eller inte, jag kan ju hur som helst inte motbevisa det...

Kom ihåg att alltid skicka såna prylar med rek.
Citera
2009-10-31, 23:20
Medlem
Varför är det ingen som upprättar en sorts databas där man kan lägga in information om människor som blåser andra?

Det behöver ju inte vara så att man kan se information om blåsarna, men att man kan mata in exempelvis namn och kontonummer för att sedan få svar om denna person blåst andra, och isf. hur många.

Sedan skulle man kunna lägga in sin egen emailadress om man blivit blåst, så att man kan utbyta information med andra som blivit blåsta av samma person.

Ligger servern utomlands får man inga problem med svenska registerlagar. Och om servern endast är sökbar åt ett håll, som fordonsregistret, så tjänar ingen på att lägga in människor som INTE blåser andra osv.

Kanske en god tanke för någon att knåpa med.

Jag själv tycker helt seriöst att någon borde göra exempel av 10-20 stycken blåsare. Kanske helt enkelt handikappa dem för resten av livet. Då blir de andra iallafall mer försiktiga. Kostar iofs staten ännu mera pengar, men vem bryr sig.

Idag är de ju inte ens rädda för polisen.

//GF
Citera
2009-11-01, 14:53
Medlem
underworlds avatar
Jag blev av med 3000kr för länge sedan på tradera en gång. Killens historia var sjukt trovärdig, "allt" verkade vettigt och han erbjöd sig att skicka bilder etc för att säkerställa skicket på datorn.

Hur som kom aldrig datorn, det gick (!!!) till rättegång, han blev fälld men hade inga tillågnar = inga pengar nu heller. Men har personnummer till både han och hans syster som var inblandade i det hela så om jag någon dag av en slump lär känna "rätt" folk ska jag se till att leka inkasso...

Men i mitt mellanmjölksliv lär jag få inse att den ronden vann de.
Citera
2009-11-03, 15:18
Medlem
NBGs avatar
Bedragare på tradera

Vet inte om det är tillåtet enligt flashbacks regler att lägga ut kontonummer till bedragare på tradera. Men jag gör det ändå. Så att folk upptäcker den här tråden ifall de skulle söka på kontonumret. Akta er från personen som säljer grejor och uppger det här kontonummret. Ni får inte det ni köper! Personen bakom användarkontot hade många bra omdömen fram tills den 25 oktober när han började blåsa folk.

Någon som är bra på att luska upp information utifrån det här välkomnas!

Clearingsnummer: 81695
Kontonummer: 9838745736
8169-5, 983 874 573-6
Bank: Swedbank
Citera
2009-11-03, 15:30
Medlem
NBGs avatar
Har tänkt att man kanske kan gå till banken och göra en mindre insättning utan att uppge namn på kontoinnehavaren.

Tror ni att det funkar att säga att man är osäker på numret och fråga om hon kan kolla upp vad kontoinnehavaren heter för det numret man har skrivit?
Citera
2009-11-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NBG
Har tänkt att man kanske kan gå till banken och göra en mindre insättning utan att uppge namn på kontoinnehavaren.

Tror ni att det funkar att säga att man är osäker på numret och fråga om hon kan kolla upp vad kontoinnehavaren heter för det numret man har skrivit?

Då tror jag du får frågan "vad heter personen du ska sätta in pengar till?" och sedan säger de väl "ja, men då stämmer kontonumret" eller "nej, då är det fel".

Banksekretess, du vet.
Citera
2009-11-03, 15:54
Medlem
NBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignox
Då tror jag du får frågan "vad heter personen du ska sätta in pengar till?" och sedan säger de väl "ja, men då stämmer kontonumret" eller "nej, då är det fel".

Banksekretess, du vet.

Har hört om folk som har lyckats. Men om man säger att man att han heter si och så och hon säger att han inte gör det. Då kan man ju alltid fråga vad det står för namn för att det isåfall kan vara hans pappas nummer eller liknande.

Värt ett försök iallafall, eller?

*edit*

Har hittat samband mellan dessa två konton. Det som blåste mig är MrDream och han har haft "handel" med det andra kontot (winmanvistas77). MrDreams clearingnummer KAN leda till en Swedbank i Alvesta ( http://www.bankplatser.nu/ ). Alvesta är staden är winmanvistas77 kommer ifrån. Troligt samband med tanke på utvecklingen av bådas omdömen på senaste tiden samt att winmanvistas77 inte har varit aktiv på tradera efter att MrDream blev aktiv i början av 2008? Nu helt plötsligt har de handlat med varandra och gett varandra bra betyg.

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=803292

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=227447
Senast redigerad av NBG 2009-11-03 kl. 16:34.
Citera
2009-11-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NBG
Har hört om folk som har lyckats. Men om man säger att man att han heter si och så och hon säger att han inte gör det. Då kan man ju alltid fråga vad det står för namn för att det isåfall kan vara hans pappas nummer eller liknande.

Värt ett försök iallafall, eller?

Du kan ju testa. Det beror nog på hur noga personen du går till är.
Citera
2009-11-03, 18:00
Medlem
Jag vet ett sätt som kan funka!!

Om du betalade via internetbanken och skriv in namnet som som han gjorde på traderna, björn svensson var det.. då kan du dra till banken och säga att du satte in fel och skulle skicka pengarna till björn svensson , det kan du göra om du skrev in det när du betalade, detta kan dom se, och sedan kanske kan du kolla om du får ta reda på vem du har skickat till ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in