2009-07-17, 20:00
Medlem
Psyko-12s avatar
1. Varför funkar inte [color] taggen?
Jag prövade med [color=black]svart[/color] utan resultat

2. Håller flashback på att uppdateras? Jag har märkt att man nu kan "citera flera" och bara kunna ha grå text i signaturen.

3. Varför har vi fortfarande vBulletin 3.6.2 eller något sånt? Är det inte värt att uppdatera till iallafall 3.7.2 eller 3.8.2...?

edit:

4. Jag läste just FAQ här i flashback avdelningnen. Bilder som LadyTiera postat kunde man trycka show/hide på. Hur kan jag posta så att jag får fram det?
Senast redigerad av Psyko-12 2009-07-17 kl. 20:03.
Citera
2009-07-17, 20:17
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Det finns ingen [color]-tag på Flashback.
Citat:
2. Håller flashback på att uppdateras? Jag har märkt att man nu kan "citera flera" och bara kunna ha grå text i signaturen.
Flashback uppdateras kontinuerligt, men oftast är det ändringar som inte syns.
Så vitt jag vet finns ingen citera flera-funktion på Flashback, däremot kan man aktivera det genom att installera ett flashscript.
Citat:
4. Jag läste just FAQ här i flashback avdelningnen. Bilder som LadyTiera postat kunde man trycka show/hide på. Hur kan jag posta så att jag får fram det?
Detta är också en funktion som aktiveras genom flashscript. Det går även att dölja bilderna utan Flashscript genom att använda [spoiler]-taggen, men då döljer man bara länken.
Citera
2009-07-17, 20:25
Medlem
Hispers avatar
Citat:

3. Varför har vi fortfarande vBulletin 3.6.2 eller något sånt? Är det inte värt att uppdatera till iallafall 3.7.2 eller 3.8.2...?

edit:

På 3 så skulle jag gissa att skälet är att den version FB använder är så pass mycket hackad för att öht fungera med det stora antal användare vi har och att en uppgradering skulle innebära att dessa försvann och vi skulle vara tillbaka på ruta 1.

På 4, är det inte fråga om att bilderna är lagda inom spoilertaggar?
Citera
2009-07-17, 20:59
Medlem
Psyko-12s avatar
Just ja.. jag installerade ett Greasemonkey script idag för att ta mig runt "du lämnar nu flashback" rutan. Jag antar att citera flera lades till då också.
Också. jag löste grejen med bilder.

men nu, Det ska visst finnas en color tag. Läs här
Citera
2009-07-17, 21:07
Bannlyst
Citat:
men nu, Det ska visst finnas en color tag. Läs här

ja men istort inget av det fungerar mig veterligt.
Citera
2009-07-17, 21:32
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
ja men istort inget av det fungerar mig veterligt.

Beror väl på vilket script man använder?
Citera
2009-07-17, 21:37
Medlem
micaeles avatar
Så svårt är det inte att läsa FAQen gällande fråga ett... En färg finns, den är röd och går under epitetet highlight.

Like this!
Citera
2009-07-17, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så svårt är det inte att läsa FAQen gällande fråga ett... En färg finns, den är röd och går under epitetet highlight.

Like this!
Aja bajja, bara för MODZ
Citera
2009-07-17, 22:01
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekaliesodomit
Aja bajja, bara för MODZ
Says who?
Stop me if you can.

Finns ingenting som säger att bara modz får använda highlights. Inte än iaf...
Citera
2009-07-17, 22:01
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
På 3 så skulle jag gissa att skälet är att den version FB använder är så pass mycket hackad för att öht fungera med det stora antal användare vi har
Det är en ren myt att en av världens största forumplattformer inte kan hantera mer än ett visst antal användare. Det är snarare så att era s.k. tekniker har hackat sönder koden och inte kan/orkar åtgärda det för att möjliggöra en uppgradering.
Citera
2009-07-17, 22:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Det är en ren myt att en av världens största forumplattformer inte kan hantera mer än ett visst antal användare. Det är snarare så att era s.k. tekniker har hackat sönder koden och inte kan/orkar åtgärda det för att möjliggöra en uppgradering.
Man kan se det så här också - eftersom Flashback har en av Sveriges största staber av heltidsanställda tekniker och programmerare finns det nog ingen tid till att uppgradera och fippla med koden...
Citera
2009-07-17, 22:05
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Flashback har en av Sveriges största staber av heltidsanställda tekniker och programmerare
Det där tror du väl inte på själv.

Oj, sarkasm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här