2009-07-17, 16:54
Medlem
Hon har varit med i fyrans morgonprogram några gånger, tydligen jobbar hon på Flamman. Vem är hon? http://tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1099357&renderingdepartment =2.34562
Citera
2009-07-24, 17:54
Medlem
barnets avatar
Jag tycker att hon ger ett intelligent intryck. Jag gillar i allmänhet hennes stil; rör knappt en min när hon pratar, ser uttråkad ut. Det är tilltalande. Vem hon är? Journalist, samhällsdebattör...författare.
Citera
2009-07-24, 18:18
Medlem
couchfishings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Jag tycker att hon ger ett intelligent intryck. Jag gillar i allmänhet hennes stil; rör knappt en min när hon pratar, ser uttråkad ut. Det är tilltalande. Vem hon är? Journalist, samhällsdebattör...författare.
Klassiska vänsterattribut alltså..
Finns det någon höger som sossarna som kallar/har kallat sig samhällsdebattör?
Citera
2009-07-24, 22:34
Medlem
barnets avatar
de flesta som ställer upp i nyhetspaneler etc gillar det epitetet. Thomas Idergard och Johny Munkhammar har nog inget emot att beskriva sig som samhällsdebattörer, bland annat.
Citera
2009-07-25, 14:50
Medlem
Ankdammsmans avatar
Somm vanligt kan vi notera att det inte är något problem att jobba på Flamman, som under större delen av sin historia varit partiorgan åt moskvatrogna sekter, och ändå bjudas in till morgonsoffan precis som vem som helst.

Föreställ er att någon från en högertidning med motsvarande extremistförflutet skulle ges samma favörer. Nationell Idags ledarskribenter i morgonsofforna om ett par år? Tror knappast det.
Citera
2009-07-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Somm vanligt kan vi notera att det inte är något problem att jobba på Flamman, som under större delen av sin historia varit partiorgan åt moskvatrogna sekter, och ändå bjudas in till morgonsoffan precis som vem som helst.

Föreställ er att någon från en högertidning med motsvarande extremistförflutet skulle ges samma favörer. Nationell Idags ledarskribenter i morgonsofforna om ett par år? Tror knappast det.
Hur ser du på hyckleriet, Ankdammsman? Är glaset halvfullt eller halvtomt? Är ditt problem, om du måste välja, framförallt att du inte får se NI:s ledarskribenter eller att du får se Flammans i morgonsofforna? Bara av ren nyfikenhet.
Citera
2009-07-26, 16:14
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Hon har skrivit två artiklar angående det s. k. styckmordet på Catrin da Costa. Den första i Ordfront 1999 med titeln "Är feminismen avhängig ett enda rättsfall" och det andra i Aftonbladet 2003; "Kan vi lita på Sverige?"

Jag gillar att hon i båda artiklarna förhåller sig fullkomligt neutral i sakfrågan. Det har varit allt annat än vanligt bland journalister som skrivit om fallet. Som signaturen "barnet" skrev ger hon ett intelligent intryck.

Artikeln från Ordfront verkar inte finnas på nätet, artikeln i Aftonbladet finns dock upplagd:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article175281.ab?service=print

da Costafallet har en egen tråd här på Flashback:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=94865
Citera
2009-08-07, 20:09
Medlem
barnets avatar
Jag blir mer och mer imponerad av denna kvinna. När hon besöker nyhetspanelen på tv4 så är det aldrig någon som kan mäta sig med henne retoriskt, och ingen har utmanat henne i intelektuell kvickhet.
Citera
2009-08-08, 05:01
Medlem
Citat:
Jag blir mer och mer imponerad av denna kvinna. När hon besöker nyhetspanelen på tv4 så är det aldrig någon som kan mäta sig med henne retoriskt, och ingen har utmanat henne i intelektuell kvickhet.

Beror väl på att hon avbryter alla, och pratar hela tiden. Att hon är verbal råder det inget tvivel om, men vad är det hon säger? Snälla ta bort henne från nyhetspanelen.
Citera
2009-08-08, 06:50
Medlem
Birgitta61s avatar
Citat:

Hon är ju helt patetisk, värsta fjortisstilen på det hon sysslar med, jämför rökning på balkongen med att kasta sopor från balkongen. Vilket hon följer upp med att sedan anklaga timbrosnubben för att stödja det bara för att han tycker att man skall ha rätt att röka på sin egen balkong.

Tur att de andra inte utmanar henne på den intellektuella fjortisretoriken.
Citera
2009-08-19, 12:45
Medlem
mrphonks avatar
Glöm inte att vi ALLA har skuld för Auschwitz. Och självklart fortsätter vi vara elaka gasande barnätande mördare när vi avvisar flyktingar. För det har tokkommunisten Altstadt sagt http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article5663390.ab.¨

Hon är vidrig på fler sätt än jag orkar räkna till.
Citera
2009-08-19, 14:51
Medlem
Överspänd idiot av en sort det går tretton på dussinet av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in