Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag vet, det är jättesvårt! Jag vet inte om du är som jag, men jag kan ta en hel del innan jag blir förbannad på vänner. Man undviker det på något vis.
Grejen med min vän är att hon är väldigt intelligent i övrigt och förstår någonstans rationellt att hon beter sig som ett svin, men hon har liksom inte den där emotionella spärren... mot oss som känner henne är det ju ok, men det är rent ut sagt pinsamt att presentera henne för folk ibland. Hon blir så inihelvetes rabiat om någon inte håller med.
Du får ställa alternativen mot varandra. Säga ifrån eller driva ifrån varandra? Det kommer hända om du håller allt inom dig hela tiden.
Nej, gör henne en tjänst och hugg till när hon börjar sjuda. Du kan ju göra det snyggt och vara "den stora" i sammanhanget genom att fråga om hon förstår att hon sårar folk och att hon faktiskt kan tagga ner lite. Få henne att känna att det är okej att inte vara en gnällhora, om man säger.
Grejen med min vän är att hon är väldigt intelligent i övrigt och förstår någonstans rationellt att hon beter sig som ett svin, men hon har liksom inte den där emotionella spärren... mot oss som känner henne är det ju ok, men det är rent ut sagt pinsamt att presentera henne för folk ibland. Hon blir så inihelvetes rabiat om någon inte håller med.
Du får ställa alternativen mot varandra. Säga ifrån eller driva ifrån varandra? Det kommer hända om du håller allt inom dig hela tiden.
Nej, gör henne en tjänst och hugg till när hon börjar sjuda. Du kan ju göra det snyggt och vara "den stora" i sammanhanget genom att fråga om hon förstår att hon sårar folk och att hon faktiskt kan tagga ner lite. Få henne att känna att det är okej att inte vara en gnällhora, om man säger.
Det fetmarkerade gör min väninna också!! Jag har faktiskt hållit på att skämmas ihjäl när hon beter sig så. Kanske därför som mina andra nära o kära sagt som de sagt om henne. En gång när jag drog med henne på en dubbeldejt, sa hon de mest knasiga saker o jag skämdes över att ha tagit med henne.
Idag var vi på järnaffären och hon satte sommarjobbarkillen på plats när hon frågade efter någon teknisk grej ang glödlampor o när vi gick därifrån sa hon att han var så inkompetent och gud vad hon blev irriterad på honom. Då sa jag faktiskt att hon varit lite elak mot honom, (hon var dessutom jävligt otydlig när hon försökte förklara för honom vad det var hon letade efter, hon gav honom ingen chans) o hon sa tvärnej, det hade hon inte varit o då inflikade jag lite försiktigt att det var vad jag tyckte iaf.. Då blev hon tyst.
Det är jobbigt de gånger man tvinga skämmas för henne. Hon kan säga gnälliga saker om folk när de står bredvid också. No limits liksom..

)