2003-11-30, 03:41
Medlem
I fredags tog det slut mellan mig och flickvännen, vi hade varit tillsammans i lite mer än ett halvår. Det var mitt bästa halvår någonsin. Jag känner mig så otroligt tom, för tillfället vet ingen IRL-kompis om det, har inte orkat berättat.

Hon var inte säker på exakt vad hon kände för mig, det funkade liksom inte. Jag har haft detta på känn ett tag, och har smått tänkt likadant. Jag ska göra mitt bästa för att inte tappa kontakten med henne, för då går jag miste om en underbar vän.

Ville bara få detta ur mig. Tack.
Citera
2003-11-30, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsladd
Hon var inte säker på exakt vad hon kände för mig...

Pfft... skitsnack... Töser vet alltid vad dom känner... Det här är bara sludder och trams dom tar till för att pipa ur ett förhållande smidigast möjligt. Det är är inte Dig det är fel på, det är mig...

Nå, tråkigt att Du är ledsen men Du kommer över det. Det kanske inte är så mycket tröst just nu, men en flickvän som gör slut "för att hon är osäker på sina känslor" är en hårsmån från att hoppa i säng med någon annan. Du kom lindrigt undan, var glad för det.

Apropå att behålla henne som vän så tror jag inte att det är en sån bra idé. Hon kanske var en bra vän innan och under Ert förhållande. Tyvärr kommer det att komma en massa skit emellan nu när det är slut. Tänk om hon skaffar en annan pojkvän nu inom det närmaste, hur skulle Du känna Dig då?

Du gör ju som Du vill, men mitt råd är att skita i henne. Även om det känns i början så stäng av. Rätt som det är kommer Du att komma på Dig själv med att inte tänka på henne hela tiden och då är Du på rätt väg. Umgås inte med henne, ring inte och fråga inte hur hon mår. Var inte överdrivet glad när Du är i hennes närhet heller, för skådespeleri märker dom direkt. Var som vanligt, bara...

Ja, det är svårt att bara vara som vanligt i hennes närhet. Där har Du skälet till att Du inte ska umgås med henne mer än absolut nödvändigt.

Hoppas att det ordnar sig för Dig...

// Roger P.
Citera
2003-11-30, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Pfft... skitsnack... Töser vet alltid vad dom känner... Det här är bara sludder och trams dom tar till för att pipa ur ett förhållande smidigast möjligt. Det är är inte Dig det är fel på, det är mig...

Jag tvivlar mycket starkt på det, hon var ingen sån tjej. Har varit med om två tidigare tjejer som sa liknande fast inte menade det.

Citat:
Nå, tråkigt att Du är ledsen men Du kommer över det. Det kanske inte är så mycket tröst just nu, men en flickvän som gör slut "för att hon är osäker på sina känslor" är en hårsmån från att hoppa i säng med någon annan. Du kom lindrigt undan, var glad för det.

Det där tvivlar jag också på, varken hennes eller mitt socialliv är något att tala om. Hon är i princip bara hemma om hon inte är i skolan. Jag är bara hemma, umgås knappt på någon/några. Min flickvän innan henne hoppade i säng med en annan, såhär i efterhand kunde jag nästan förstått det, tyvärr.

Citat:
Apropå att behålla henne som vän så tror jag inte att det är en sån bra idé. Hon kanske var en bra vän innan och under Ert förhållande. Tyvärr kommer det att komma en massa skit emellan nu när det är slut. Tänk om hon skaffar en annan pojkvän nu inom det närmaste, hur skulle Du känna Dig då?

Jag tvivlar som sagt på det. Det är större chans till att jag skulle få en ny flickvän men det tvivlar jag också på. Jag ska i alla fall försöka så gott jag kan.

Citat:
Du gör ju som Du vill, men mitt råd är att skita i henne. Även om det känns i början så stäng av. Rätt som det är kommer Du att komma på Dig själv med att inte tänka på henne hela tiden och då är Du på rätt väg. Umgås inte med henne, ring inte och fråga inte hur hon mår. Var inte överdrivet glad när Du är i hennes närhet heller, för skådespeleri märker dom direkt. Var som vanligt, bara...

Skita i henne tänker jag inte göra, hon är för värdefull för mig. Att inte träffa henne är lätt, då hon bor en timmes tågresa från mig. Jag brukar inte använda mig av skådespel, om inte annat inför mina föräldrar. Men i sinom tid kommer dom och mina kompisar att få reda på det. Måste hitta ett bra tillfälle.

Citat:
Hoppas att det ordnar sig för Dig...

Det gör jag också.
Tack för svaret.
Citera
2003-11-30, 16:39
Medlem
Jag måste nästan hålla med roger p till 100% här. När man blir dumpad med nån skum kommentar om känslor och skit så är det ALLTID och jag menar ALLTID i vartenda fall en annan kille det handlar om. Och du vill inte vara med och se på när hon stöter på nån annan så skit i henne. Du kan börja umgås med henne som vän om ett år eller två men skit i henne tills dess. Vill hon inte ha dig så är hon inget att ha heller
Citera
2003-11-30, 17:03
Medlem
L_BRUCEs avatar
Håller med Roger, helt och hållet i det här fallet...

Varför välja att må dåligt?
Dra dig ur den där relationen helt, det är nästan alltid skadligt att hänga kvar som kompis..
Citera
2003-11-30, 18:12
Medlem
Hur gammal är du? (ingen ironi) du resonerar som en kille som är mellan 18-20 och inte haft alltför många förhållanden. Jag har själv i det närmsta helgon förklarat en tjej men fått ruskigt på nöten för det! Roger säger som det är till 99.9 % Hur många tjejkompisar har du som du inte vill, ursäkta uttrycket "sätta på". Jag m fl har ingen. Och om hon är din vän bara, du får inte röra men andra får göra både det ena och det andra hur skulle det funka? Finns det känslor kvar så är det nog ganska kört...
Citera
2003-11-30, 18:49
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Jag gissar faktist på att Telefonsladd går under nicket "Bubbelsöt" på forumet.nu

http://www.forumet.nu/viewtopic.php?t=16136

Avgör själva
Citera
2003-11-30, 19:59
Medlem
Bountyhunter:
Jag är snart 20, och det här var mitt tredje förhållande någonsin.
För övrigt så har jag i princip inga tjejkompisar alls, det beror väl
på hur man definierar tjejkompisar.

PrettyPrettyPrincess:
Nej, det är inte jag.
Citera
2003-11-30, 22:08
Medlem
Bert-Börjes avatar
Jag vill inte vara cynisk - men den där vänskapsgrejen brukar för det mesta vara ett verktyg för ett "mjukare" sätt att göra slut.
För mig har det faktiskt funkat rätt bra - nån fika ibland och möjligen lite "eftersex" så att man kan glida ur förhållandet "utifrån".

Det känns ju onekligen bättre (såvida man fortfarande känner starkt för personen) att säga att man skall umgås och vara vänner i framtiden än att man aldrig skall se varandra igen.

Det är ju definitivt inte omöjligt att ha exet som vän, men jag tycker nog inte att man skall vara säker på att det blir så bara för att man säger å när man gör slut.
Citera
2003-12-01, 04:34
Medlem
202walkers avatar
Sätter faktiskt min tillit till Roger P här.
Allt det du berättar om att du vill ha henne som vän och att hon inte alls är en "sådan" tjej, som Roger P säger, låter väldigt fint och bra. Tyvärr så kommer det som sagt skit emellan och man blir inte alls så bra kompisar som man hoppats.
Roger P beskriver iaf den verklighet som jag känner igen. Vänskapssnacket är en "fin gest" men det är de facto över. Jag hade inte umgåtts mer med henne om jag var du.
Citera
2003-12-01, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsladd
I fredags tog det slut mellan mig och flickvännen, vi hade varit tillsammans i lite mer än ett halvår. Det var mitt bästa halvår någonsin. Jag känner mig så otroligt tom, för tillfället vet ingen IRL-kompis om det, har inte orkat berättat.

Hon var inte säker på exakt vad hon kände för mig, det funkade liksom inte. Jag har haft detta på känn ett tag, och har smått tänkt likadant. Jag ska göra mitt bästa för att inte tappa kontakten med henne, för då går jag miste om en underbar vän.

Ville bara få detta ur mig. Tack.

Man kan ALDRIG bli vän med en man haft ett förhållande med, för i så fall hade det inte tagit slut. Bästa för dig i detta fallet är att helt klippa av (precis som de flesta här säger). Har man en gång haft ett förhållande, är det mycket svårt att betrakta denna person som vän.....det finns så mycket känslor kvar hos den part som blivit lämnad, så djupa sår som heller aldrig läks om man hela tiden klamrar sig fast.

Idag o en tid framöver känns det bittert, men dina sår läks, ge det tid bara. Men jag lovar dig, att du skrattar åt eländet om ett halv år...vem vet, då har du kanske funnit en ny flickvän. Detta kan du gå miste om, om du håller fast vid den tjej som du just nu sörjer.......

L.gittan
Citera
2003-12-01, 08:53
Medlem
Capones avatar
Roger Persson har helt och håller rätt i det han säger.

Att hon "inte vet vad hon känner" är en lika uppenbar lögn som när de säger att "jag vill inte vara tillsammans med någon just nu".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in