Samlar lite småsvar här.
Citat:
Ursprungligen postat av mesmile
Finns det nån som kan få växter att växa extremt fort? Eller nån som kan vrida tillbaka tiden för enskilda objekt (alltså göra personer yngre och få tillbaka sin skruttiga gamla bil i nyskick) ? Eller kanske någon som har som superkraft att bli god vän med vem som helst?
Växtsnabbväxt:
Chlorofyll Kid i Legion of Substitute Heroes (Rymdens Reservhjältar eller vad de nu hette på svenska).
Lokal tid-rewind: Jag får en bestämd känsla att jag vet nån som stämmer in på det, men lyckas inte komma på vem. Väldigt irriterande.
Godvänkraft:
The Purple Man igen. När han säger nåt till en så tror man fullständigt på honom, så om han säger att han är ens bästa kompis...
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Finns det någon som kan resa i tiden?
Legion of Superheroes slogs mot en fiende en gång som kunde det, och som dessutom var odödlig. De konstaterade att han kunde sitta i en miljon år och tänka ut en plan hur han skulle klå dem, och sen dyka upp om en sekund för att utföra den.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobo99
Om någon tittar på en eller mäter en kollapsar sannolikheten och man gör bara en av sakerna.
Inte riktigt samma sak, men jag blir påmind om
Invisible Kid i Mystery Men som var osynlig, men bara om ingen tittade på honom.
(I den gruppen fanns det ju en tvättäkta superfjärtare, förresten -
The Spleen.)
Citat:
Ursprungligen postat av LL
Denna tror jag ingen har, någon som kan glömma bort saker med vilje?
Förutom Men in Black - det finns ju flera hjältar (och skurkar) som är nån sorts robotar eller har nån sorts datorer till hjärnor. Låter som nåt de borde klara av om de verkligen ville.
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Citat:
Någon som har så pass mycket kraft att den inte kan finnas eftersom den lagrar för mycket kraft inom sig och därför sprängs upp men tack vare sin kraft uppstår igen hela tiden, förevigt.
Vad fan är poängen med det?
Göra alla självmordsbombare arbetslösa?

Men det är ju en skitcreepy kraft -- tänk dig själv att nån springer fram till dig och
exploderar...
Citat:
Ursprungligen postat av RunWhenImdone
Jaha jag visste inte att han var så stark. Han borde ju kunna göra precis vad som helst i så fall, men det gör han väl inte?
Det är lite halvt etablerat att
Mxyzptlk och
The Bat-Mite egentligen är mer eller mindre omnipotenta, men de utnyttjar inte sin fulla makt. För att de inte känner för det, eller är för weirdo, eller nånting.